וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בד"ץ יעניק כשרות למוצרים פיננסיים

שרית מנחם

1.4.2008 / 9:29

יקים גוף פיקוח שיעניק אות כשרות והיתר עבור מוצרים פיננסים שונים, כגון קופות גמל, של חברות שבהן לא עוברים על איסורי התורה

בד"ץ העדה החרדית ירושלים יקים גוף פיקוח שיתן כשרות למוצרים פיננסיים. "ועד הפיקוח להשקעות ופיננסים", שהוקם לפני כחצי שנה, בהם קרנות נאמנות, קופות גמל, קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים. עם קבלת הכשר על מוצרים אלה יוכל הציבור החרדי להשקיע את כספו בחברות שבהן לא עוברים על איסורי התורה.

"שוק ההשקעות והפיננסים במגזר החרדי עבר בשנה האחרונה שדרוג גדול. הבנקים משקיעים משאבים רבים בשיווק ופרסום למגזר זה וכעת מתקבלות פניות גם מכיוונם של בתי ההשקעות", מסביר שוקי בטיסט, מיוזמי הרעיון ומנהל משרד הפרסום תובנות למגזר החרדי, המשמש כיועץ שיווק ותקשורת לבד"ץ.

"תהליך זה נובע בין היתר מכניסתם המואצת של חרדים לשוק העבודה המאורגן. גם חוק הפנסיה החדש שהתקבל באחרונה, שימש זרז למהלך, שכן לפי החוק החדש כל מעסיק חייב לפתוח קופת פנסיה לכל עובד, זה אומר שכולם במשחק". לדברי בטיסט הוועדה הוקמה על ידי הבד"ץ מכיוון שהוא הגוף המקובל על האוכלוסייה החרדית דתית.

חנוך הירשוביץ, מיוזמי הרעיון, המשמש אף הוא יועץ לוועדה, מוסיף: "משקיעים שומרי תורה גילו לא פעם, גם מבלי שידעו, כי השקיעו בחברות לא כשרות, כלומר חברות שפעילותן כרוכה בעבירה על חוקים הלכתיים. הוועדה פותרת את הבעיה. מוצרים שונים ייבחנו על ידי בעלי מקצוע בשוק ההון ואנשי הלכה. המטרה היא שבתי ההשקעות יקימו מסלולי חיסכון והשקעה מיוחדים למגזר הדתי חרדי. כמובן שגם לאחר אישור המכשירים הפיננסיים להשקעה, יבוצע מעקב שוטף, על ידי הבג"ץ על כשרותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully