וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימני משבר באלפיון העליון

גיא ליברמן

1.4.2008 / 9:49

קבוצת חבס מודה לראשונה כי היא נתקלת בקשיים בשיווק חלקים מהמגדל היוקרתי ביותר שלה, בשדרות רוטשילד בתל אביב

קבוצת חבס מודה לראשונה כי היא נתקלת בקשיים בשיווק חלקים מהמגדל היוקרתי ביותר שלה, רוטשילד 1, שבשדרות רוטשילד בתל אביב, ושקיימת אי בהירות לגבי כלל שוק דירות היוקרה בישראל.

לפי דו"ח שהקבוצה העבירה אתמול לבורסה, מזה שמונה חודשים לא נרכשו שטחים בחלקו המזרחי של המגדל, זה שאינו פונה לים. לאור זאת החליט יו"ר החברה ומבעלי השליטה, הרצל חבס, לרכוש שטח נוסף בצד זה של המגדל, בקומה ה-20, ב-7.85 מיליון שקל (2.32 מיליון דולר). המחיר משקף ירידת מחיר של 17% יחסית לעסקה דומה שבוצעה במקום לפני שנה.

קבוצת חבס בונה כיום שני פרויקטים יוקרתיים של מגדלי מגורים - פרויקט YOO בפארק צמרת ומגדל רוטשילד 1. עד כה טענו חבס והמנכ"ל אייל רגב כי מצב השיווק בפרויקטים מצוין, וכי הם לא נתקלים בקשיים בשיווק הדירות הקשורים במשבר הכלכלי העולמי, שמקורו בעיקר במשבר הסאבפריים בארה"ב.

ואולם, בדו"ח שפורסם אתמול נאמרים דברים שונים, וזאת על רקע רצונו של חבס לרכוש שטח של 310 מ"ר בחלק המזרחי של המגדל. חלק זה יצורף לשתי דירות אחרות שרכש חבס ב-2007 באותה קומה, בשטח כולל של 466 מ"ר, תמורת 13.87 מיליון שקל, ויהפוך את חבס לבעלים היחידים של הקומה, בגודל 776 מ"ר. סכום זה מגלם שווי של 7,500 דולר למ"ר ברוטו, מה שמצביע על רמה של 9,375 דולר למ"ר נטו. בניכוי הנחה של 9% שניתנת על עסקות בנוסח זה (רכישת קומה שלמה), המחיר למ"ר מגיע ל-10,300 דולר.

על פי הדו"ח, בניגוד לחלק המערבי של המגדל, הצופה לים, שחלקו הגדול כבר שווק, יש עיכובים גדולים בשיווק החלק המזרחי, זה שאינו "רואה ים". זאת אף שהפרשי המחירים בין החלק המערבי למזרחי יכולים להגיע ל-30%-40% בממוצע.

בחברה מקווים כי עסקת חבס תהווה דוגמה ללקוחות אחרים לרכוש דירות בחלק המזרחי של המגדל ואף דוגמה לדיירים אחרים שרכשו דירות בבניין, ושיכולים להרחיב את דירותיהם בהתאם. "עסקה זו יכולה להניב עסקות דומות עם דיירים שרכשו דירות בקומות אחרות, באופן שאותם דיירים ירכשו תוספת שטח הפונה לכיוון מזרח והצמודה לדירות אשר נרכשו על ידם זה מכבר", נכתב בדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully