וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטאלינק החליטה לפטר עשרות מעובדיה

עומרי כהן

1.4.2008 / 12:44

חברת השבבים הממוקמת בקיבוץ יקום ומעסיקה כיום כ-210 עובדים תערוך סבב פיטורים נרחב במטרה לצמצם את הפסדיה הכבדים

חברת השבבים מטאלינק החליטה לפטר עשרות מעובדיה במטרה לצמצם את הפסדיה הכבדים, כך עולה מהודעת החברה על תוכניתה לבצע קיצוץ משמעותי בהוצאות התפעוליות. מטאלינק דיווחה אמש בסיום המסחר בנאסד"ק, כי בכוונתה להפחית את הוצאותיה התפעוליות מרמה של 9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007, בהדרגה עד לרמה של 7 מיליון דולר ברבעונים הרביעי של 2008. מדובר בהפחתה שאינה כוללת הוצאות בגין הענקת אופציות, כך שבפועל יביאו פיטורי העובדים לקיצוץ משמעותי עוד יותר בסך ההוצאות. ידיעה בלעדית בנושא פורסמה באתר TheMarker כבר ביום ראשון השבוע.

הקיצוץ בהוצאות התפעול יגיע ברוב באמצעות הפחתת כוח האדם בחברה. 2 מיליון דולר ברבעון שווים כיום ל-7 מיליון שקל (לפי שער של 3.5 שקל לדולר), או ל-2.3 מיליון שקל בחודש. במילים אחרות, מדובר בצמצום של כשליש מכמות העובדים הנוכחית בחברה (כ-210 עובדים), או לחילופין בקיצוץ עמוק בשכר העובדים.

מטאלינק מפתחת ומשווקת שבבים לתקשורת קווית ואלחוטית. בהגיבו על תכנית הקיצוצים, אמר המייסד היו"ר והמנכ"ל צביקה שוכמן, כי במהלך שש השנים האחרונות, התמקדה מטאלינק בפיתוח שבבי תקשורת תואמי תקן 802.11n המאפשרים שידור HD בוידיאו אלחוטי אמין ועמיד ברחבי הבית. "לאור הצמיחה האיטית של שוק הוידיאו על-גבי שבבי תקשורת תואמי תקן 802.11n, החברה הגבירה את מאמצי החדירה הן לשוק הנתבים האלחוטיים והן לתחנות המשנה, עם מוצר בעל ביצועי 802.11n הטובים ביותר בשוק. בכדי לנצל את ההזדמנויות הטמונות בשוק גדול זה בצורה הטובה ביותר, הגדלנו באופן ניכר את השקעתנו בתחום".

"לאחר שהשגנו מטרה זו, אנו מקטינים כעת את קצב שריפת המזומנים, כדי להאיץ את הגעתנו לרווחיות. נמשיך להשקיע מאמצים בקו המוצרים הנוכחי שלנו, תוך שימת דגש על הגדלת נתח שוק וגידול מהיר במכירות. כמו כן, נשקיע גם בפיתוח הדור השלישי של הפתרון שלנו.", הוסיף שוכמן.

מטאלינק, הפועלת ממרכז הפיתוח שלה בקיבוץ יקום ומחזיקה משרדי המכירות ברחבי העולם, גייסה אשתקד 70 עובדים לצורך הרחבת מאמצי השיווק שלה והגדילה את מספר העובדים שלה ל-230. אבל הגידול במצבת כוח האדם, בצירוף התחזקותו של השקל מול הדולר, הקפיצו את הוצאות השכר שלה ל-20 מיליון דולר בשנה. ברבעון הרביעי לבדו עמדו הוצאות התפעול (כולל הוצאות על אופציות) על כמעט 10 מיליון דולר, וקצב שריפת המזומנים טיפס לרמה של 6.5 מיליון דולר ברבעון.

במקביל, התכווצו כמעט לחלוטין מכירות שבבי ה-DSL לרשתות הטלפון הוותיקות, לאחר שיצרו לחברה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנים האחרונות ועזר לה לממן את פיתוח השבבים האלחוטיים לתקשורת ביתית. השבבים האלחוטיים החדישים לא צפויים להניב מכירות משמעותיות בחצי השנה הקרובה, ולכן הוחלט במטאלינק על סבב פיטורים שני השנה, לאחר שבתחילת השנה כבר פוטרו 20 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully