וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "הצמיחה במשק השנה תעמוד על 3.2%"

מוטי בסוק

1.4.2008 / 13:06

הנגיד אמר את הדברים במסיבת עיתונאים לרגל פרסום דו"ח בנק ישראל 2007. התחזית ל- 2009 צופה שיפור קל כשהמשק יצמח ב-3.4%

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אמר לפני שעה קלה במסיבת עיתונאים בירושלים לרגל פרסום דו"ח בנק ישראל 2007, כי הצמיחה במשק השנה תעמוד על 3.2% וב-2009 על 3.4% כשהתוצר העסקי יעלה ב-2008 ב-3.6% וב-2009 ב-4.0%. תחזית זו נמוכה יותר מהתחזית של האוצר שעומדת על 4.2%.

"אנחנו נמצאים באחד המשברים המורכבים שראינו מזה שנים ארוכות, יש תחזיות שארה"ב נמצאת כבר במיתון (צמיחה שלילית). המשק הישראלי יצמח השנה בשיעור של 3.2%, זה פחות ממה שהתרגלנו בארבע השנים האחרונות. אולם, זה קרוב לממוצע המשק בשלושים השנים האחרונות. היינו רוצים הישגים יותר טובים, אבל עדיין הצמיחה בישראל השנה תהיה גבוהה מבארה"ב ובארצות המערב", אמר הנגיד.

הנגיד ציין כי הכלכלה הישראלית מתמודדת עם משבר פיננסי גדול בעולם המערבי ובעיקר בארצות הברית. לדבריו, אין ספק כי ישראל תושפע מהמשבר ותהיה האטה במשק. פישר הוסיף כי "יש לנו סיכוי טוב לעבור את התקופה הנוכחית בהצלחה יחסית מול העולם המערבי. זה תלוי בנו, הכל בידיים שלנו".

לדברי הנגיד, הצמיחה במשק השנה ובשנה הבאה, תהיה נמוכה מהצמיחה בארבע השנים האחרונות שהיתה מעל 5%. למרות זאת, עדיין מדובר בצמיחה נאה, ובוודאי שלא מדובר במיתון.
עוד אמר פישר כי האבטלה במשק השנה ובשנה הבאה תעמוד על 7.4% מכוח העבודה האזרחי לעומת 7.3% ב-2007.

ד"ר קרנית פלוג, מנהלת מחלקת המחקר בבנק ישראל, אמרה כי שלוש הסיבות העיקריות לירידה בצמיחה ב-2008 וב-2009 הן: המשבר בכלכלה העולמית ובעיקר המשבר בכלכלה האמריקאית, התחזקות השקל מול המטבעות הזרים והירידה בתחושת העושר של הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully