וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי: הצמיחה הכלכלית בסין תאט לרמה של 9.4% ב-2008

סוכנויות הידיעות

1.4.2008 / 13:21

הבנק העולמי צופה כי בשנת 2009 תמשיך סין להאט לצמיחה של 9.2%

לפי תחזית הבנק העולמי, ההאטה הכלכלית בסין תימשך גם בשנת 2009, אז תאט הצמיחה לרמה של 9.2%, בעיקר בעקבות צפי להיחלשות בפעילות היצוא בשל ההאטה הכלכלית בארה"ב. ההאטה בצמיחה הסינית צפויה להתקבל בברכה על ידי קובעי המדיניות במדינה, שנקטו בשנה האחרונה בשורה של צעדים כדי לצנן את הכלכלה מחשש להתחממות יתר.



"למרות שאי-הוודאות הגלובלית עשויה להאט את היצוא מסין, הצמיחה הכלכלית במדינה צפוי להישאר חזקה והרשויות נמצאות בעמדה טובה להגביר את הביקוש, אם יזדקקו לעשות כן", מסרו כלכלני הבנק העולמי.



כלכלת סין רשמה צמיחה של 11.4% ב-2007, הצמיחה המהירה מזה 13 שנים, אולם האינפלציה בסין עמדה ב-2007 על רמה של 4.8%. בחודשים האחרונים ניסו השלטונות הסיניים לצנן את העלייה במחירים, בין היתר באמצעות הטלת מגבלות על האשראי, הקפאת מחיריהם של מוצרי יסוד והגדלת יחס הרזרבות בבנקים ל-15.5% מכלל הפיקדונות. ראש הממשלה, וון ג'יאבאו, הזהיר החודש כי סין תתקשה לעמוד ביעד האינפלציה שקבעה לעצמה ? 4.8%.



בחודש שעבר פורסם כי האינפלציה בסין הואצה לשיא של 11 שנה בחודש פברואר, בשל הזינוק במחירי המזון והאנרגיה. מדד המחירים לצרכן בסין עלה ב-8.7% בפברואר. עליית המחירים העלתה את ההשערות כי הבנק המרכזי של סין יעלה את הריבית, לאחר שהעלה אותה שש פעמים בשנה שעברה במטרה לרסן את האינפלציה המשתוללת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully