וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצוצות בכנס האנליסטים של בנק הפועלים

שרון שפורר

1.4.2008 / 15:59

הכנס נערך יום לאחר פרסום הדו"חות הקשים. אנליסטים: "הכנס התחיל רגוע אך הסתיים בסערה כשצבי זיו, מנכ"ל הבנק, איבד את שלוותו לקראת הסיום"

עשרות אנליסטים פקדו היום את כנס האנליסטים שערך בנק הפועלים בבורסה לניירות ערך בתל אביב - יום לאחר פרסום הדו"חות הקשים של 2007, בהם נאלץ הבנק לבצע מחיקה של יותר ממיליארד שקלים בדו"ח הרווח וההפסד. האנליסטים אמרו, כי הכנס "התחיל רגוע אך הסתיים בסערה כשצבי זיו, מנכ"ל הבנק, איבד את שלוותו לקראת הסיום". דני דנקנר, יו"ר הבנק, מיהר לצאת מהכנס אחרי שנאם והשיב לשאלות האנליסטים, והותיר את צבי זיו ובארי בן זאב, המשנה למנכ"ל, להשיב על שאלות נוספות.

האנליסטים שאלו את השניים האם הבנק מסוגל להעניק אשראי נוכח בעיות ההון שלו. בנוסף, נשאלה השאלה: הלימות ההון של לאומי טובה יותר משל בנק הפועלים, ולכן נקודת המוצא לגבי מתן אשראי משמעותי לתאגידי ענק, גדולה יותר. כששוק ההון לא מקבל יפה הנפקות, וחברות חוזרות לקבל אשראי מהבנקים, נראה כי בנק לאומי ניצב לבד לקבל את כל הגיוסים?

צבי זיו השיב: "נכון שהלימות ההון של לאומי יפה. אבל אני לא אעשה את העבודה בשביל גליה מאור, אבל אנחנו עובדים על גיוס הון ועובדים על הלימות ההון".

בשלב זה, מספרים האנליסטים, זיו כבר היה כעוס, אך היו כמה שאלות שהרגיזו אותו במיוחד. כך למשל שאלה אנליסטית מחברת נשיונל קונסולטנטס (NC) - חברה בת של לאומי ושות' מקבוצת בנק לאומי המתחרה: מהם מנועי הצמיחה של הבנק בארץ? "כרגע נראה שיש בעיה בתחום. הרגולציה מקשה על הבנקים, מכירת גדיש תביא לכך שהבנק יאבד הכנסות נוספות מדמי ניהול ובנוסף מסתמנת האטה כלכלית", אמרה.

לדברי האנליסטים שנכחו בכנס, זיו השיב לה: "זה קצת מעליב לומר שהתוכנית האסטרטגית שלנו לא כוללת את כל מה שאמרת - אנחנו לוקחים את הכל בחשבון, והתוכנית מפורטת". אנליסט נוסף מבית ההשקעות אקסלנס שאל את זיו: בשורה התחתונה היתה פה בעצם נפילה בהשקעה פיננסית - מה למדתם מזה? זיו השיב כי זהו בדיוק ניהול סיכונים ולפעמים הסיכונים מתממשים.

עוד הוסיף זיו, כי הבעיה בתיק ההשקעות של הבנק טמונה בנזילות, והוא אינו מעריך שהבנק ייאלץ למחוק מחיקות גדולה בגלל הנזילות. האנליסט של אקסלנס לא ויתר: "האם נזילות היא לא בדיוק המהות של הניירות בהם השקעתם? האם אחרי שלא הצלחתם בהשקעות פיננסיות - אתם שוקלים לחזור לבצע השקעות ריאליות?" זיו השיב בנחרצות שהבנק אינו שוקל השקעות ריאליות אלא בנקאיות בלבד.

אנליסט אחר אמר לזיו: "אני חושב שהיתה בעיה בניהול שלכם" וזיו השיב לו: אתה יכול לתת לנו ציונים אם תרצה, אבל אנחנו לא כאן בשביל זה.

המכירה לקרן יורק

גם אתמול עבר על הנהלת בנק הפועלים מפגש קשה עם אנליסטים - אלא שאז היה זה מפגש טלפוני בשיחת ועידה עם אנליסטים זרים. בשיחה זו התמקדו גם בהשקעה האחרונה של קרן יורק בבנק.

אחד האנליסטים שאל את מנהלי הבנק, מדוע לא ביצעתם הנפקת זכויות - למה מכרתם ליורק נתח מהבנק במחיר כל כך נמוך? ומה תעשו עם הכסף הזה, על מנת שזה ישתלם בסופו של דבר לבעלי המניות, שרואים לנגד עיניהם מכירה במחיר מאוד נמוך? מנהלי הבנק השיבו לו: אנחנו בודקים כמה רכישות על פי האסטרטגיה שלנו. איננו יכולים לספר לך אילו הזדמנויות אבל אנחנו חושבים שהן קיימות. אך הדבר לא סיפק את האנליסט שהטיח בהם: זו לא תשובה משביעת רצון מצד בעלי המניות, אבל תודה על התשובה. לדעתי אין לכם את הכסף ולכן הייתם צריכים את יורק.

צבי זיו אמר היום בתגובה: שמחתי לפגוש את הפורום של שוק ההון. השבנו באופן גלוי על כל הנושאים שעומדים על הפרק. ענינו לכל שאלה באופן ענייני מבלי להתחמק וזה גם הפידבק שקיבלנו מאנליסטים שהיו במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully