וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הסאבפריים בלע את ההון העצמי של בסר פרויקטים: הפסידה 35 מ' ש' ונותרה עם 1.5 מ' ש'

נתן שבע

1.4.2008 / 16:02

הוצאות המימון וירידות ערך בארה"ב הובילו להפסד הכבד

הסיבה המרכזית לתוצאות העגומות של בסר פרויקטים היא ירידת ערך של 3 פרויקטים לדיור אותם בונה החברה בארה"ב. החברה מחקה 16 מיליון שקל בגין השקעותיה בארה"ב יותר ממה שדיווחה עליו לפני חודש.



הפרויקט בפורט מאיירס כולל שני מגדלי מגורים, מועדון יאכטות ושטחי מסחר. הפרויקט השני הוא בסנט פיטסבורג, הכולל שני מגדלי מגורים ו-640 יחידות דיור. הפרויקט בלאס וגאס כולל 2 מגדלי מגורי בעלי 359 יחדיות דיור.



בפרויקט פורט מאיירס שבפלורידה מחקה החברה 8.4 מיליון שקל, בפרויקט סנט פיטרסבורג שבפלורדיה נרשמה מחיקה של 4.4 מיליון שקל ובפרויקט נוסף בלאס וגאס נמחקו 3.6 מיליון שקל - מחיקה שעליה לא דיווחה קודם.







בפרויקט השלישי לא חלה ירידה בערך ההשקעה בפרויקט אך חלה האטה בהיקף וקצב מכירת הדירות כך שהחברה החליטה להפחית סכום זה בכל זאת. בפרויקט הרביעי של בסר בפניקס אריזונה, לא חלה ירידת ערך.



בנוסף רשמה החברה הוצאות מימון בסך של 17 מיליון שקל שנבעו מהנפקת האג"ח שביצעה החברה בשנה שעברה, הוצאות בגין העלייה במדד, וירדה בשער הדולר ששחקה את ההלאוות שהעניקה החברה לפרויקטים בארה"ב. סך החוב באיגרות חוב והלוואות לבנקים וגופים אחרים שרובץ על בסר פרויקטים עומד על כ-140 מיליון שקל.



בקופת החברה נותרו 52 מיליון שקל, זכר להנפקת איגרות חוב בסך 100 מיליון שקל שביצעה החברה בשנה שחלפה.



בסר פרויקטים מציינת כי "במידה ומשבר הסאבפריים ימשיך תקופה ארוכה או אף יחריף, ייתכן ותהייה לכך השפעה מהותית לרעה על פעילות החברה ותוצאותיה העסקיות בעתיד".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully