וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות במשפט עודד דסאו וגילי פרס: "הרדימו את שומרי הסף והשתמשו בכספי החברה באופן עברייני"

הילה רז

1.4.2008 / 16:44

דסאו נטל כ-4.8 מיליון דולר מהחברה, לטענת הפרקליטות

דסאו, יו"ר לשעבר של החברה הציבורית גולן מלאכת מחשבת, התפטר ביולי 2007 בעקבות חקירת הרשות לניירות ערך שנוגעת למשיכת כ-4.8 מיליון דולר מקופת החברה. זאת, מבלי שיידע בעניין את נושאי המשרה הבכירים. כתב אישום הוגש נגד דסאו בספטמבר 2007 - לפיו משך מיליוני שקלים מהחברה בלי שטרח ליידע על כך את הדירקטוריון ואת בעלי המניות. כתב האישום מייחס עבירות על חוק ניירות ערך, עבירות מנהלים על פי חוק העונשין וכן - עבירת הדחה בחקירה שבה מואשם דסאו.



לדברי שחם-שביט, "כתב האישום מגולל באופן כרונולוגי התנהלות עבריינית וקלוקלת של מנהל ובעל שליטה בחברה ציבורית. כאשר חלק מן הפעולות העברייניות בוצעו במסווה של פעילות עיסקית בחברה, ולכך יש לייחס חומרה יתירה".



"במהלך 2005 רכש דסאו שלד בורסאי של חברה ציבורית והפיח בו רוח חיים פיננסי. הוא גייס את פרס - אותו הכיר כמנהל אחת מחברותיו הפרטיות - להיות מנכ"ל גולן ואנשים נוספים שאותם הכיר לתפקיד דירקטורים. זאת, לרבות רעייתו של דסאו - הנעדרת כל כישורים הכרחיים בעניין".



לגרסת הפרקליטות, ביוני 2006 נטל דסאו כ-4.8 מיליון דולר. לאחר מכן וכתוצאה מכך פורסם דו"ח עמום בעניין והמסחר במניה הופסק על ידי הבורסה. שחם-שביט ציין כי סכום זה לא הושב עד היום לקופת החברה, וכתוצאה מכך החברה נתונה כיום בכינוס נכסים ולמעשה פעילותה העיסקית מינורית.



עם הימשכות נאום הפתיחה פנתה השופטת דניאלה שריזלי לשחם-שביט ואמרה לו כי דבריו חורגים מעבר לשלב המשפטי הראשוני בו מצוי ההליך. "אם אתה אומר את דעתך הציבורית אין צורך. זה מתאים לטיעונים לעונש. אנחנו עוד לא שם, לא בטוח שנגיע לשם".



מיד לאחר מכן החלה חקירת הפרקליטות את רו"ח יובל לוי, שהועסק בחברה כעשרה חודשים.



עודד דסאו נעצר לפני כחודש וחצי בשל חשד שהעביר מידע פנים לריקו שירזי על השקעה משותפת שעמדה לבצע גולן עם בחברת הנדל"ן א.מ.ד נכסים.



גולן מלאכת מחשבת הודיעה בחודשיים האחרונים לבורסה כי מבקר הפנים של החברה התפטר, וכי שני דירקטורים ויו"ר הדירקטוריון, צבי איציק, הפסיקו מלכהן. אתמול הודיעה החברה כי המנכ"ל, אליעזר גוז, פוטר מעבודתו.



לאחר ששחם-שביט סיים את חקירתו, עו"ד גיורא אדרת המייצג את דסאו, החל בחקירה נגדית. לוי אישר כי הכספים שנטל דסאו הופקדו ישירות מחשבון החברה במשיכה בנקאית לחשבונות על שם דסאו ולא לחשבונות מוסווים או לאנשי קש. לוי אמר עוד כי באותה עת אף אחד מכל בעלי התפקידים בחברה ובמשרד עורכי הדין מ. זליגמן שליווה את החברה לא ראה בעיה יוצאת דופן במשיכת כספים על ידי בעל החברה והשבתם תוך תקופה קצרה של עד חודש ימים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully