וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי דירקטורים בחברות ציבוריות יחויב בהצהרת כשירות של הדירקטורים

צבי זרחיה

1.4.2008 / 17:26

כך עולה מהצעת חוק שהגישו גלעד ארדן ואבישי ברוורמן

לפי הצעת החוק, תעוגן בחקיקה הגדרה ל"דירקטור בלתי תלוי" אשר אמור לשבת בדירקטוריון החברה ולפעול למענה כאשר אין לו תלות בבעלי השליטה של החברה.



כדירקטור בלתי תלוי ייחשב מי שעונה על הקריטריונים הנדרשים לדירקטור חיצוני ובנוסף אינו מכהן בחברה מעל תשע שנים רצופות. לפי החוק, כל חברה ציבורית תחויב לגלות לציבור האם מכהנים בה דירקטורים בלתי תלויים ומהו מספרם, ועל החברה לפרסם זאת בתשקיפה ובמקומות נוספים שתקבע הרשות לניירות ערך.



בנוסף יחויב כל דירקטור בחברה ציבורית להצהיר בכתב כי הינו בעל הכישורים והזמן הנדרשים לשם ביצוע תפקידו ויפרט כישורים אלו. הצהרה זו תהיה פתוחה לעיון הציבור. כמו כן, ניתן יהיה לקבוע בתקנון החברה הוראה בדבר שיעור הדירקטורים הבלתי תלויים, כך שבחברה שאין בה בעל שליטה - רוב חברי הדירקטוריון יהיו דירקטורים בלתי תלויים ובחברה שיש בה בעל שליטה, לפחות שליש מחברי הדירקטוריון יהיו בלתי תלויים.



ארדן התייחס להצעת החוק ואמר כי "חקיקת החוק תעלה את הרמה המקצועית של הדירקטורים בחברות ציבוריות ויגרום לכך שהציבור יעדיף להשקיע בחברות בהן מכהנים דירקטורים שאינם תלויים בבעלי השליטה ולא מחלקים בונוסים על חשבון הציבור גם כאשר החברה מפסידה".



ברוורמן הסביר כי "לאור חוסר האמון שקיים היום בציבור כלפי חברות ציבוריות, במיוחד בתקופה זו של משבר כלכלי סביבנו, חוק זה מחזק את האיכות והאמינות של החברות הציבוריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully