וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות פתחו את הרבעון השני בסערה - זינקו ביותר מ-3%

נמרוד הלפרן

1.4.2008 / 19:45

מניות הבנקאות והטכנולוגיה הובילו את העליות

בורסת לונדון, אשר נפלה ב-11.7% ברבעון הראשון של השנה - ירידה רבעונית שלישית ברציפות - נסגרה היום בעלייה של 2.6%. בורסת פרנקפורט, אשר צנחה ב-19% ברבעון הראשון, הוסיפה 2.8%; בורסת פאריס, אשר נפלה ב-16% בסיכום רבעוני, קפצה היום ב-3.4%.



מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופי, אשר נפל ברבעון הראשון ב-16% - הירידה החדה ביותר שנרשמה ברבעון הראשון של השנה מאז שנת 1987, והירידה החדה ביותר מאז שנת 2002 ברבעון כלשהו בשנה - זינק היום ב-3.2%.



מניות מגזר הפיננסים הובילו את העליות לאחר שענק הבנקאות השווייצי הציג היום תוכנית לבצע גיוס הון נוסף בסך 15 מיליארד דולר, והודיע כי ירשום מחיקות נוספות בסך 19 מיליארד דולר, ובעקבותיהם הפסד של 12 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008. כמו כן, הודיע UBS - הבנק הגדול באירופה במונחי נכסים - כי יו"ר הבנק, מרסל אוספל, יפרוש מתפקידו. מניית UBS זינקה ביותר מ-12%. , הבנק השני בגודלו בשווייץ במונחי נכסים, קפץ בקרוב ל-8%.



"ניתן להעלות על הדעת כי הרע ביותר כבר מאחורינו", אמרה נטלי פלרה, מנהלת קרן בחברת ההשקעות רישליו פייננס, לסוכנות הידיעות בלומברג. "גיוס ההון של UBS מובטח ועל כן אין חשש לבעיות מימון. מצב זה מאפשר למשקיעים לראות את חצי הכוס המלאה", הוסיפה פרלה.



, הבנק הגדול בגרמניה, הודיע אף הוא היום על מחיקות נוספות בגין חשיפתו לשוק האג"ח מגובות משכנתאות בארה"ב, בסך 2.5 מיליארד יורו (3.9 מיליארד דולר). מניית דויטשה בנק עלתה בקירוב ל-4%.



עוד בלטו במגזר הפיננסים: רויאל בנק אוף סקוטלנד (סימול RBS.L), הבנק השני בגודלו בבריטניה, זינק ב-7%; סוסייטה זנ'רל (סימול SOGN.PA) הצרפתי קפץ ב-9.5%.



עליות חדות נרשמו גם במגזר השבבים על רקע הערכות כי כי העלאות מחירים מתוכננות של יצרניות שבבים יסייעו להגדיל את רווחי המגזר. הגרמנית, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, זינקה ביותר מ-9%; , יצרנית השבבים הגדולה ביבשת, עלתה ב-5.5%; ASML (סימול ASML.AS), יצרנית ציוד ייצור השבבים הגדולה באירופה, הוסיפה 5.3%.



סמסונג אלקטרוניקס הדרום קוריאנית, יצרנית שבבי הזיכרון מסוג DRAM הגדולה בעולם, שוקלת להעלות בחודש אפריל את מחירי שבבים אלו בשיעור חד ספרתי, אמר היום סגן נשיא החברה, צ'ו ווסיק. דבריו באים יום אחד בלבד לאחר שחברת אלפידה, יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה ביפאן, הודיעה על כוונתה להעלות את מחירי השבבים מתוצרתה, בשיעור של 20%, בחודש אפריל, על רקע גידול בביקוש וירידה ברמות המלאי.



עוד בלטו במגזר הטכנולוגיה: נוקיה (סימול NOK1V.HE) הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, זינקה ב-7.3% בבורסת הלסינקי. , יצרנית ציוד הטלקום הגדולה בעולם, קפצה כ-6%; אריקסון השוודית, יצרנית ציוד רשתות הסלולר הגדולה בעולם, הוסיפה יותר מ-5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully