וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך יצרי ואלים - יזם נגד קרן הון סיכון שהשקיעה בו: "קרן אבולושן ניסתה להחריב לי את החברה"

גיא גרימלנד

1.4.2008 / 20:27

רם פרומן: אמיר גבע הוא מייסד חברה שסרח והודח

מיוסיק פאמפ מייצרת נגני מדיה ייעודיים המוטענים מראש בקבצי אודיו שונים (Preloaded Audio Players) - אשר מאפשרים שמיעה מיידית של הקבצים שהוטענו בנגנים מבלי להידרש לתקליטורים או קלטות.



גבע טען בבית המשפט כי על מנת להביא להעברת מטה החברה מארה"ב לישראל - קרן הון סיכון אבולושן לא בחלה באמצעים. בין השאר נטען כי נשמעו איומים בפיטורי כל עובדי החברה, כונסו ישיבות דירקטוריון שלא על פי הכללים, טפילת האשמות שווא, שליחת דוא"לים מאיימים. כל זאת בעוד עד לא מכבר הכתירה אבולושן את מיוסיק פאמפ כאחת ההשקעות המרכזיות שלהם.



מקרה זה נחשב לנדיר בתעשיית ההון סיכון והסטארט אפ המקומית. בתעשייה הזו בלא מעט מקרים הכביסה המלוכלכת נשארת בתוך הבית. אלא שבמקרה הנ"ל כנראה שזה כבר יצא משליטה. רבים מדברים על המתח שקיים בין יזמים למנהלי קרנות הון סיכון. לרוב זה לא מתפוצץ, כאן כן.



 הרקע לסכסוך המשפטי



גבע הגה בראשית שנת 2005 את הרעיון לייצור ושיווק נגני מדיה המאפשרים שמיעה מיידית. גבע ומוסרי עבדו יחדיו באותה העת בחברת אופטיבייס. על רקע עבודתם המשותפת נוצרו קשרי ידידות בין השניים והם החליטו להקים חברה בת בארה"ב.



לטענת גבע, בשלב מסוים החליטה אבולושן לפעול בכדי להעביר את פעילותה הפיננסית של מיוסיק פאמפ לישראל. גבע סירב ומכאן נתגלע סכסוך בין הצדדים. סכסוך יצרי ואלים. גבע טוען כי אבולושן החלה לרקום מזימות ולהעלות עלילות שווא על מנת להביא לסלק אותו מהחברה. גבע מציין כי בשלב מסוים אף פרומן התנהג "בהשתוללות משולחת רסן וחסרת מעצורים, וחרט על דגלו להחריב את מיוסיק פאמפ".



אבולושן נחשבת לקרן הון סיכון קטנה - לאחר שגייסה 20 מיליון דולר. בניגוד לקרנות השקעה והון סיכון קטנות אחרות, שמעדיפות להשקיע בשלב הסיד, אבולושן מעדיפה להשקיע בחברות סטארט אפ ותיקות יותר; כאלה שסיימו פיתוח של מוצר ומציגות מכירות ראשונות בהיקף של מאות אלפי דולרים. הקרן מתמקדת בשלושה תחומים: אינטרנט, ניו מדיה ויישומי סלולר. בכל חברה היא משקיעה 1.5 מיליון דולר - כשבסך הכל היא מתכננת להגיע לפורטפוליו של עשר חברות. עד כה אבולושן השקיעה בארבעה סטארט אפים. בהם ניתן למנות את בהם מיוסיק פאמפ; Whitesmoke, שפיתחה מוצר שמתקן שגיאות כתיב ודקדוק; Etherwaves, שמפתחת פתרון לרדיו דיגיטלי; ו-SendM, המאפשרת שלל יישומים בתחום העברת SMS והודעות אחרות.



פרומן אמר היום בתגובה ל-TheMarker: "מדובר בתביעת סרק מלאה בטענות חסרות שחר של אחד ממייסדי החברה שסרח והודח, וכעת תובע את נקמתו ממני ומהמייסד השני - שהלך איתו יד ביד עד שהתגלו מעשיו של גבע. כל זאת במטרה להפוך את עצמו לקורבן. במסגרת התביעה הוצאו דברים שלי מהקשרם ובאופן מניפולטיווי נהפכה על פיה כוונתם המקורית. נגיב לטענותיו בבית המשפט".



המקרה הנוכחי מוכיח כי מתחת לפני בשטח בלא מקרים - גם בתעשיית הההיי טק המשדרת לרוב תדמית נקייה והגונה - היצרים והכעסים עולים לעיתים מעל לפני השטח. לרוב זה לא נחשף עד שזה מגיע לבין כתלי בית המשפט.



רפי מוסרי, היזם והמנכ"ל המשותף, מוסר: "התביעה מגוחכת. אמיר גבע יורק לבאר ממנה שתה. רם פרומן עושה עבודת קודש להצלחת החברה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully