וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן בלקסטון ממשיכה להסתער על שוק הנדל"ן: גייסה סכום שיא של 10.9 מיליארד דולר לקרן ריט

נמרוד הלפרן

1.4.2008 / 21:27

הקרן: "יש הזדמנויות השקעה בשוק הנדל"ן"

"אמורות להיות הזדמנויות השקעה מפתות עבור הון זה, לנוכח השיבושים הקיימים בשוק כיום", אמר המנהל במשותף של קבוצת הנדל"ן של בלקסטון, ג'ונתן גריי.



בלקסטון, בראשות המנכ"ל והמייסד סטיבן שוורצמן, השלימה בשנה שעברה את הרכישות הגדולות מעולם במגזרי הנדל"ן והמלונאות. זאת, לאחר שרכשה את אימפריית הנדל"ן של סם זל, אקוויטי אופיס, תמורת 39 מיליארד דולר - וקנתה את רשת מלונות הילטון תמורת 26 מיליארד דולר.



קרנות הנדל"ן של בלקסטון הניבו בממוצע תשואה שנתית של 31% לאחר עמלות מאז 92'. כך עולה ממסמכים שהגישה בלקסטון לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) לקראת הנפקתה בשנה שעברה.



בלקסטון הונפקה ביוני 2007 במחיר של 31 דולר למניה, על רקע פריחה בענף ההשקעות הפרטיות. אולם זמן קצר לאחר ההנפקה פרץ משבר האשראי ופגע קשות ביכולת של קרנות לממן רכישות ממונפות. מאז ההנפקה נחתך מחיר מניית בלקסטון בקרוב למחצית, אולם בכירי החברה קיבלו בשנה שעברה בונוסים בסך 38 מיליון דולר.



בלקסטון - אשר דיווחה על נפילה של 89% ברווחיה ברבעון הרביעי של 2007 - הכפילה בתקופה זו את החזקותיה בנכסי נדל"ן ל-26.1 מיליארד דולר. בכך היא תרמה לזינוק של 47% בסך נכסי הקרן ל-102.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully