וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בעליות שערים חדות

שמואל שוסטר

1.4.2008 / 23:31

מדד S&P רשם את הפתיחה הטובה ביותר של הרבעון השני מזה 70 שנים וזינק ב-3.6%. נאסד"ק הוסיף 3.7%, דאו ג'ונס עלה ב-3.2%

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים חדות. הזרקת הנזילות הצפויה לליהמן ברדרס יחד עם נתוני המקרו החיוביים שפורסמו היום, ובראשם עלייה בפעילות המגזר היצרני שלחו את השווקים ליום שני ברצף של עליות. מדד S&P 500 רשם את הפתיחה הטובה ביותר של הרבעון השני מאז 1938, אז עלה המדד ב-4.8% ביום המסחר הראשון של הרבעון השני.

מדד נאסד"ק הוסיף 3.7% לרמה של 2,362 נקודות; דאו ג’ונס עלה ב-3.2% לרמה של 12,645 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-3.6% לרמה של 1,370 נקודות.

בשוק הסולידי נרשמו ירידות שערים במחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן עלתה ב-0.113% לרמה של 3.545%.

נתוני התחלות הבנייה לחודש פברואר שפורסמו הבוקר עקפו את הערכות האנליסטים. והציגו גידול במספר התחלות הבנייה לרמה של 1.065 מיליון דירות. האנליסטים היו פסימיים יותר וציפו ל-990 אלף דירות בלבד. בחודש הקודם נרשמו 1.012 מיליון התחלות בנייה.

עוד התפרסם הבוקר מדד המחירים ליצרן, המשקף עלייה נמוכה מהערכות האנליסטים: המדד עלה בפברואר ב-0.3% לעומת ההערכות שציפו לעלייה של 0.4% במדד.

UBS מפסיד

מניית הבנק השווייצי UBS זינקה על רקע הודעותו הבוקר לפיה בכוונתו לגייס 15 מיליארד פרנק (15.1 מיליארד דולר). התוכנית מופיעה שבועות ספורים בלבד לאחר שהבנק גייס 13 מיליארד דולר מקרנות השקעה ממשלתיות בסינגפור ובמזרח התיכון. זאת על רקע הפסד של 12 מיליארד פרנק שווייצי ברבעון הראשון של 2008 ומחיקות ענק בסך 19 מיליארד דולר. יו"ר הבנק, מרסל אוספל, יפרוש מתפקיד היו"ר בעקבות ההפסדים.

UBS לא לבד, גם בנק ההשקעות ליהמן ברדרס דיווח הבוקר על כוונתו לגייס 3 מיליארד דולר על ידי הנפקה נוספת של 3 מיליון ממניותיה.

מיקרוסופט הודיעה כי אינה מתכוונת להעלות את הצעתה לרכוש את יאהו. זאת לאחר שלפני כחודשיים הציעה לרכוש את ענקית האינטרנט יאהו תמורת 44.6 מיליארד דולר ונדחתה בטענה כי ההצעה נמוכה מדי.

מנייתה של ענקית התרופות מרק התחזקה לאחר שנפלה אמש ב-14.7%, על רקע פרסום בירחון הרפואי "ניו אנגלנד ג'ורנל", לפיו על רופאים להפחית את השימוש בשתי תרופות מתוצרת החברה.

מניית טבע נסחרה במגמה חיובית על רקע הודעתה כי בכוונתה להגיש ערעור בנוגע להחלטת בית משפט בארה"ב בנוגע לשיווק תרופת הפטנט נגד צרבת.

יצרנית פתרונות התקשורת מטאלינק נסחרה על רקע כוונתה לפטר עשרות עובדים. מהודעת החברה עולה כי הפיטורים ייערכו במטרה לצמצם את הפסדיה הכבדים וכן לבצע קיצוץ משמעותי בהוצאות התפעוליות. מטאלינק דיווחה אמש בסיום המסחר בנאסד"ק, כי בכוונתה להפחית את הוצאותיה התפעוליות מרמה של 9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007, בהדרגה עד לרמה של 7 מיליון דולר ברבעונים הרביעי של 2008. מדובר בהפחתה שאינה כוללת הוצאות בגין הענקת אופציות, כך שבפועל יביאו פיטורי העובדים לקיצוץ משמעותי עוד יותר בסך ההוצאות.

מניית יצרנית מכשירי הסלולר IXI צנחה בכ-22% על רקע פרסום דוחות מאכזבים: רשמה הפסד נקי של 68 מיליון דולר. בנוסף, אמש הודיעה החברה על דחיית שתי הלוואות בהיקף של 14 מיליון דולר, בתמורה להכפלת הריבית מ-10% ל-20%.

מניית גילת נסחרה במגמה שלילית לאחר עלתה אמש ב-3.7% על רקע אישור הרכישה על ידי מאיר שמיר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully