וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליהמן ברדרס גייס 4 מיליארד דולר במכירת מניות במטרה לעצור החששות מפני קריסתו

הדר תדמור

2.4.2008 / 8:28

מניית ליהמן ברדרס עלתה ב-17.8% בוול סטריט אתמול

מכירת המניות עלולה לפגוע ברווחיו העתידיים של הבנק, מכיוון שהיא תהיה מלווה בתשלום דיווידנד שנתי של 290 מיליון דולר. סוכנות הדירוג פיץ' שינתה את הדירוג לטווח הבינוני של הבנק ל"שלילי", בטענה ששוק האג"ח עדיין בסכנה והוא עדיין עלול לפגוע ברווחי ליהמן.



חששות מפני יציבות הבנק ותזרים ההון הביאו לירידת מחיר המניה ב-42% מתחילת השנה. ב-17 במארס נפלה מניית ליהמן ברדרס ב-48% בוול סטריט, בשל ההשערות כי הבנק ייתקל בבעיות נזילות אשר יובילו אותו לקריסה, כפי שאירע ל. האחרון, בנק ההשקעות החמישי בגודלו בארה"ב, נמכר החודש לבנק , כדי למנוע את קריסתו. בסוף השבוע האחרון ירדה מניית ליהמן ברדרס ב-9% נוספים בשל שמועות והשערות דומות.



דוברת ליהמן ברדרס, קרי כהן, פרסמה בסוף השבוע האחרון כי "מסתובבות בשוק שמועות רבות, שהן חסרות בסיס לחלוטין. אנו חושדים כי שמועות אלה הופצו על ידי משקיעים שנמצאים בפוזיציות שורט על המניה שלנו, ומבקשים לגרוף רווח כספי מכך".



סמנכ"ל הכספים של ליהמן ברדרס, אריק קאלאן, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מטרת מכירת המניות היא לבטל כל סימני שאלה הנוגעים למאזן הכספי של הבנק, וכי הבנק לא באמת זקוק למזומנים כדי לקזז הפסדים או מחיקות.



קלאן אמר לסוכנות הידיעות בלומברג: "אנחנו עדיין מאמינים כי אין לנו צורך בגיוס הון נוסף, אבל אנחנו מכירים בכך שהחששות של המשקיעים הם נושא דומיננטי בשווקים היום".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully