וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה זיסאפל: בנק ישראל והממשלה צריכים לבצע פיחות בשקל

אורה קורן

2.4.2008 / 8:54

לדברי יו"ר איגוד תעשיות ההיי-טק: שער דולר תחרותי יהיה ברמה של 4.3-4.5 שקלים

זיסאפל טען כי על הממשלה לפחת את השקל כדי להגביר את הכדאיות ויכולת התחרות של הייצור בישראל. לדבריו, השער הרצוי לדולר הוא 4.3-4.5 שקל, אך הוא אינו רוצה לצטייר כמי שמכתיב לממשלה את השער.



הדולר שב להיחלש אתמול לאחר שהוסיף כמעט 1% במסחר שלשום. המטבע האמריקאי איבד 0.25% ושערו היציג נקבע על 3.544 שקלים. מתחילת השנה איבד הדולר 8% מול השקל. בעולם, ממשיך הדולר להיסחר קרוב לשפל: 1.5737 דולר ליורו. גם לאחר קביעת השער היציג המשיך הדולר לרדת ויום המסחר נסגר ברמה של 3.53 שקלים.



"הממשלה ובנק ישראל צריכים להגדיר איזה שער הם רוצה ביחס לדולר ולבצע פיחות", אמר זיסאפל. "מחובת הממשלה לבטא את הכוונות שהיא רוצה להגיע אליהן, ולא להשאיר את המצב מעורפל כשאף אחד לא יודע לאיזו רמה השער יגיע. במצב של אי בהירות כזו, כל מפעל צריך לדאוג לצמצום נזקים אצלו, וזה אומר לצמצם את הפעילות בישראל ולהעביר עבודה לחו"ל".



זיסאפל הדגיש כי על הממשלה לבצע את הפיחות בהקדם, מכיוון שאם הדבר יבוצע לאחר שמפעלים יעברו לחו"ל, זה יהיה מאוחר. "ההערכה שלי היא שבשער של 3.5 שקלים לדולר חלק גדול מהמפעלים בישראל יעבירו פעילות מלאה או חלקית לחו"ל", אמר זיסאפל.



זיסאפל העריך כי פעולות כגון הפחתת מסים ועידוד היצוא ייצרו ביורוקרטיה ולא יהיו אפקטיוויות לפתרון הבעיה, מכיוון שיוכלו להשפיע לטווח ארוך בלבד ולא יסייעו לתעשיות ההיי-טק בשלב הנוכחי. הוא הוסיף כי שער הדולר הנמוך גורם לחברות לחפש חלופות ייצור זולות יותר. "כיום זו בעיה של הישרדות. עלות העסקת מהנדסים בהודו, בסין ואפילו בארה"ב נמוכה מעלות מהנדס בישראל", אמר זיסאפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully