וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס האמריקאי יבחן את מעורבות הבנק הפדרלי ברכישת בר סטרנס על ידי ג'יי.פי מורגן צ'ייס

סוכנויות הידיעות

2.4.2008 / 9:05

ברננקי יעיד היום ומחר בקונגרס בנוגע להתערבותו בשווקים

מימון החירום שהעניק הבנק הפדרלי לבר סטרנס על מנת למנוע ממנו פשיטת רגל היה אירוע שלא התרחש מאז השפל הכלכלי הגדול של 1929 - הבנק הפדרלי אינו מעניק אשראי למוסד לא-בנקאי. אך בחודש שעבר נטל על עצמו הבנק הפדרלי נכסים לא-נזילים של בר סטרנס בשווי 29 מיליארד דולר - רובם ניירות ערך מגובי משכנתאות - על מנת לעודד את רכישתו.



הבנק הפדרלי אף העניק ל-20 החברות המובילות במסחר באג"ח ממשלתיות בארה"ב גישה להלוואות הדיסקאונט של הבנק הפדרלי - הלוואות שהיו נגישות אך ורק לבנקים עד כה. הבנק המרכזי מציע כעת הלוואות בסך כ-100 מיליארד דולר מדי חודש, והוריד את הריבית על הלוואות ישירות.



אף כי המחוקקים מעריכים את פעולות הבנק למניעת משבר פיננסי נרחב יותר, בקונגרס עולים חששות כי מדובר בסופו של דבר בסובסידיות לחברות נוטלות הסיכונים בוול סטריט. זאת, בעוד שמאות אלפי אמריקאים נותרים ללא קורת גג על רקע עיקול בתיהם. צ'רלס גראסלי, רפובליקאי היושב בוועדת הכספים של הסנאט, אומר כי הוא מעוניין לדעת האם הבנק מוכן לחזור על פעולה שכזו. גראסלי חושש כי פעולה שכזו "עשויה להעביר אותות מסוכנים לשווקים ? אנשים מוכנים לקחת סיכון אם הם חושבים שהממשל יציל אותם כל הזמן", אמר לבלומברג.



ברננקי ינאם בפני הוועדה הכלכלית המשותפת לשני הבתים היום ב-9:30 בבוקר בוושינגטון הבירה (16:30 שעון ישראל). מחר יופיע בפני ועדת הבנקאות של הסנאט על מנת לדון בשווקים ובתפקיד ששחיק הבנק הפדרלי ברכישת בר סטרנס על ידי ג'יי.פי מורגן צ'ייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully