וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מליבו ישראל מוכרת נכסים ב-200 מיליון שקל

רז סמולסקי

2.4.2008 / 9:07

מליבו תצמצם את פעילותה בישראל ותתמקד בחברה הבת הציבורית הפועלת בקנדה

חברת מליבו ישראל, בבעלות ספי שלגי, מנהלת משא ומתן למכירת שלושה פרויקטים בבעלותה: קרקע המיועדת לבנייה למגורים בנס ציונה, ומרכז מסחרי ובית דיור מוגן ברעננה.



הסכום הכולל של המכירה מוערך ב-200 מיליון שקל. ההערכה בשוק הנדל"ן היא כי שלגי מעוניין לצמצם את פעילות החברה בישראל, ולהתמקד בפעילות החברה הבת הציבורית, מליבו אינוסטמנטס, הפועלת בקנדה.



ברעננה מוכרת מליבו בית דיור מוגן ומרכז מסחרי הצמוד אליו, הנמצאים בפינת הרחובות אחוזה וירושלים. לפי ההערכות, דורשת מליבו בעבור שני הנכסים כ-180 מיליון שקל.



בית הדיור המוגן - אחוזת בית - מוערך ב-100 מיליון שקל. הוא מכיל 300 יחידות דיור ומחלקה סיעודית עם 72 מיטות. במתחם יש זכויות בנייה להקמת 80 יחידות דיור נוספות. מליבו מפעילה ומנהלת את הבית, ואחת הבעיות במציאת רוכש היא רצון החברה למצוא קונה שימשיך לתפעל את הנכס ולא ימכור אותו כנכס מניב. התפוסה באחוזת בית מלאה, וסכום פיקדונות הדיירים שבו מסתכם בכ-25 מיליון דולר. הסכום אמור להיות מושב ליורשי הדיירים, אך בפועל הוא משמש מקור הכנסה מאחר שכל שנה מופרש 2.5% מסכום הפיקדון לטובת החברה.



במרכז המסחרי שמול הפארק ברעננה יש שטחים מסחריים להשכרה בשטח של 4,000 מ"ר, המשתרעים על שתי קומות. בין השוכרים במרכז נמנים רשת טיב טעם, קומפלקס של חמישה בתי קולנוע, חנויות ומסעדות. שווי המרכז מוערך ב-80 מיליון שקל.



הנכס היחיד שמיועד לבנייה למגורים הוא קרקע שמחזיקה החברה בנס ציונה, ומיועדת לבניית 60 יחידות דיור. שווי הקרקע מוערך ב-20 מיליון שקל. החברה בונה בנס ציונה גם את שכונת גבעת טוסקנה - פרויקט של 300 יחידות דיור, קוטג'ים ובנייה רוויה - אך פרויקט זה קרוב להשלמה ואינו מוצע למכירה על ידי החברה.



הרוכשים הפוטנציאלים - חברת בית הזהב שבבעלות משפחת רובינשטיין - היא שחקנית מוכרת בתחום הדיור המוגן. בבעלות החברה נמצא בית גיל הזהב בצומת הרחובות לה-גארדיה ומשה דיין בתל אביב, שבו 330 יחידות של דיור מוגן. שותף נוסף לרכישה הוא יזם הנדל"ן אורי רובין.



מליבו, חברה ותיקה שבשנותיה הראשונות היתה בבעלות הקבלן זכריה דרוקר, עברה במשך השנים תהפוכות לא מעטות. החברה פרחה בשנות ה-70 וה-80, אך חוותה לאחר מכן כמה נפילות משמעותיות. החברה נמכרה פעמיים לפני שרשמה דעיכה הדרגתית בפעילותה היזמית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully