וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני קוברוסקי מוביל מהלך למחזור כל האריזות במדינה

אורה קורן

2.4.2008 / 10:06

עלויות התוכנית יגולגלו אל הצרכנים, שישלמו אגורה אחת עבור כל אריזה

קוברובסקי, שמכיר את הנושא דרך קוקה קולה העולמית, שהשתלבה בתוכניות דומות במדינות אחרות בעולם, מקדם מהלך שעיקרו הקמת גוף מרכזי שיהיה אחראי על איסוף הפסולת מהאזרחים. אותו הגוף ידאג להעביר למחזור את הפסולת שניתנת ולטיפול אחר את שאר הפסולת.



המימון לפעילות הגוף יגיע מחברות התעשייה, שיזרימו כספים באופן יחסי לכמות האריזות שכל אחת מהן מייצרת. עם זאת, התעשייה תהיה רק צינור להעברה הכספים, והצרכן יישא בעלות הסופית, מכיוון שכל חברה תגלגל את עלות המהלך על הלקוחות, שישלמו תוספת של אגורה או פחות עבור כל אריזה. "מדובר בסכום זעום, שהצרכן לא ירגיש בו", אמר קוברובסקי.



קובורסקי, שנאם בכנס סביבה 2020 שנערך אתמול, אמר כי על התעשיינים להפנים ערכים של איכות סביבה ולהוביל מהלכים במקום להיגרר אחריהם. "זה מה שמעניין את הצרכנים שלנו, במיוחד הצעירים, אחרת בהמשך הם לא יקנו מאתנו", אמר קוברובסקי, והוסיף כי הצליח לרתום לרעיון את איגוד המזון ואחריו את כלל האיגודים בהתאחדות התעשיינים. לדבריו, ההתאחדות צפויה להוביל מהלך מתואם מול הממשלה והרשויות המקומיות בעניין.



בכנס הוצג המודל הבלגי של הפרויקט על ידי הנרי מאירסון, מנכ"ל פוסטפלוס. מאירסון ציין כי בבלגיה נאספו כ-113 מיליון יורו בשנה לצורך הפרויקט. לדבריו, העלות לצרכן לא תסתיים בהיטל האריזה, ויהיה עליו לרכוש בנוסף שקי איסוף פסולת מיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully