וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר: "חייבים לשמור על המשמעת התקציבית אם אנו רוצים לצאת מהמשבר הזה במצב טוב"

צבי זרחיה

2.4.2008 / 10:43

הנגיד קורא למממשלה לשמור על המסגרת התקציבית

לדבריו, "חייבים לשמור על המשמעת התקציבית אם אנו רוצים לצאת מהמשבר הזה במצב טוב ולא כמו שמצאנו את עצמנו בשנת 2003. שמירה על משמעת תקציבית מהווה השקעה בצמיחת המשק בעתיד".



הנגיד הוסיף ששיחותיו עם שר האוצר רוני בר-און ועם ראש הממשלה אהוד אולמרט הם מתכון לשמירה על היציבות של המשק ועל המשמעת התקציבית.



להערכתו, "יש לנו סיכוי לעבור את התופעה הנוכחית עם צמיחה יחסית מהירה והאפשרות הזו תלויה בנו מבחינת הצמיחה והמשך היציבות הפיננסית במשק למרות המשבר בארה"ב ובאירופה".



"יש מסלול למשברים: בהתחלה מרגישים שהוא ימשיך עד אין סוף וכל נתון שמתקבל הוא שלילי. בשלב מסוים אתה מתחיל לראות משהו שאולי יכול להיות חיובי", ציין הנגיד. "ייתכן שבשבועות הבאים נראה המשך של סימני שינוי במגמה. יש שינוי באווירה ומה שחשוב במשבר פיננסי הוא האווירה. צריך לעבוד גם על האווירה והאופטימיות וגם על הבעיות האמיתיות שיש בתוך המערכת", הוסיף.



פישר הדגיש כי היעד המרכזי של מדיניות הריבית של בנק ישראל ממשיך להיות כפי שהיה בעבר: שמירה על יציבות המחירים במשק. במקביל יפעל הבנק המרכזי לתרום למטרות הכלכליות האחרות של הממשלה, ובראשן הצמיחה והתעסוקה, וגם לתמוך ביציבות הפיננסית של המשק כל עוד הדבר לא פוגע ביעד העיקרי, שהוא יציבות המחירים.



פישר הוסיף כי יש לטפל באופן מבני בגורמים שמפריעים לסקטור העסקי להתפתח ולהוביל את המשק קדימה. הוא ציין מספר גורמים שכאלה, ובהם פישוט הביורוקרטיה במידה משמעותית בתחום הקרקעות והנדל"ן.



לדבריו, גישתו בניהול מדיניות הריבית היא גמישה ביחס ליעד האינפלציה והיא הגישה המקובלת בכלכלה המודרנית.



בהתייחסו לרכישת מט"ח על ידי בנק ישראל, אמר הנגיד כי "שוק המט"ח פעל באופן יציב בעשור האחרון. בחצי השנה האחרונה השוק התחיל להיות פחות יציב וראינו את הצורך להתערב. לא רצינו להכניס גורם נוסף - שאנשים לא יצטרכו לקום כל בוקר ולשאול האם הנגיד במצב רוח לא טוב או לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully