וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיי הנזילות של עמית ברגר: אנטר הולדינגס סובלת מגירעון הוני - ברגר ירכוש ממנה אחזקות בפרפקט

שרון שפורר

2.4.2008 / 10:56

חברת האחזקות אנטר הולדינגס עתידה לקבל זריקת עידוד כשעמית ברגר ירכוש ממנה 33% מהמניות ב-41 מיליון שקל; היקף הרכישה הוא 4.4% משווי בית ההשקעות פרפקט שוקי הון; בעוד ארבעה חודשים אמורה החברה לעמוד מול צורך לשלם ריבית וקרן לרוכשי האג"ח שלה

אנטר הולדינגס היא חברת אחזקות, המוחזקת ב-50% בידי ברגר. החברה סיימה שנה לא קלה, כשהסיבה המרכזית היתה רשת המזון טיב טעם, המוחזקת בידי אנטר ב-38%. אנטר סיימה את הרבעון הרביעי של 2007 עם הפסד נקי של 22 מיליון שקל. ב-2007 כולה רשמה החברה הפסד של 38.5 מיליון שקל. בעקבות תוצאות אלו נכנסה אנטר לגירעון בהון העצמי בהיקף של 2.7 מיליון שקל.



בעוד ארבעה חודשים אמורה החברה לעמוד מול צורך לשלם ריבית וקרן לרוכשי האג"ח שלה. כדי להימנע ממצב שבו היא עומדת מול שוקת שבורה במועד זה ולעבור למצב של הון עצמי חיובי - היא היתה צריכה להכריע אם לקחת אשראי נוסף, או לנסות להנזיל אחד מנכסיה.



מלבד טיב טעם, שני נכסיה של החברה הם 5% מבית ההשקעות פריזמה, שבהתחשב בהתנהלותו באחרונה לא נמצא בתקופה הטובה ביותר למימוש במחיר אופטימלי, ובית ההשקעות פרפקט.



פרפקט הוא האחזקה המוצלחת יותר כיום של אנטר הולדינגס. מדובר על בית השקעות צעיר, שהוקם לפני כשלוש שנים ונמצא במומנטום חיובי. הוא מנהל 3 מיליארד שקל, ועד לפרוץ המשבר היה במגמת צמיחה.



מהחברה נמסר אתמול כי בעל המניות ובעל השליטה, עמית ברגר, הציע לחברה לרכוש ממנה את פרפקט. המחיר שהוא עשוי לשלם הוא זריקת עידוד לאנטר הולדינגס - 41 מיליון שקלים.



אנטר שילמה 10 מיליון שקל כשנכנסה להשקעה בפרפקט לפני שנה וחצי. כך שמבחינת החברה מדובר בסיבוב של 300%. גם השווי שתקבל על אנטר על בית ההשקעות אינו נמוך. הסכום הוא 4.4% מסך נכסי פרפקט שוקי הון.



עסקת רכישת קופת הגמל גדיש בידי בנק הפועלים, לדוגמה, שנסגרה לפני שבוע - נעשתה לפי שווי של 3.17% על הנכסים. עם זאת, מדובר על הנכס הצומח של החברה. לפני שנה וחצי כשהשקיעה בפרפקט, ניהל בית ההשקעות רק 700 מיליון שקל. אם העסקה תקבל את כל האישורים הדרושים, וברגר יחליט שלא לבצע אותה, הוא ישלם לאנטר הולדינגס פיצוי של 410 אלף שקל.



ברגר מגדיל אחזקתו ועובר לשליטה ישירה בפרפקט, שלא דרך אנטר הולדינגס. לא ברור אם ברגר ושאר בעלי המניות ירוויחו מהעסקה שבה הנכס הצומח של החברה מוצא ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully