וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לוח, בלי גיר: פרויקט חדש מאפשר לתלמידים ללמוד ב"כיתות חכמות" וממוחשבות לחלוטין

הארץ

2.4.2008 / 11:10

עשר הכיתות שנחנכו אתמול בכפר חורפיש הן חלק מתוכנית תלת שנתית בהיקף של 150 מיליון שקל שמפעיל ארגון "אורט העולמי" בישראל

"הכיתות החכמות-האינטראקטיוויות", הן כיתות ממוחשבות שהלימוד בהן מתבצע באמצעות לוח המעביר את המידע אותו כותבת המורה אל המחשבים הניידים שניצבים על כל שולחן. עשר הכיתות שנחנכו אתמול הן חלק מפרויקט "קדימה מדע" שהחל לפני מספר שבועות - תוכנית תלת שנתית בהיקף של 150 מיליון שקל שמפעיל ארגון "אורט העולמי" בישראל, בשיתוף עם משרד החינוך, ב-34 קמפוסים חינוכיים השוכנים בעיקר בפריפריה.



מנכ"ל ארגון "אורט העולמי", רוברט זינגר, אומר כי מדובר ב"מהפכה פדגוגית של ממש, שצפויה לשנות את פני ההוראה הן מבחינתם של המורים והן מבחינת התלמידים. לא עוד לוח, גיר ומורה המרצה באופן פרונטלי, אלא כיתה שמספקת את מלוא העזרים הטכנולוגיים הדרושים לשם למידה אינטראקטיווית חווייתית".



ראש מועצת חורפיש, רקאד חיר א-דין, אומר כי "זו קפיצה של כמה מדרגות במערכת החינוך בחורפיש. מערכת חדישה כזו מהווה מהפכה של ממש". בבית הספר מסבירים כי הכיתות החדשות הן ניסיון, ובמידה והוא יצליח יוכשרו עוד "כיתות חכמות". "נקים ועדת היגוי שתפעל ליישום הפרויקט בכל בתי הספר בחורפיש. אני מקווה שצעד כזה יביא ליותר הישגים ויותר הצלחות במערכת החינוך בישוב", מוסיף חיר א-דין.



לדברי זינגר, "הכיתות החכמות-האינטראקטיוויות" ישמשו ללימוד כל הדיסציפלינות, ולא יוגבלו למקצועות הטכנולוגיים בלבד. הכיתות מצוידות בלוח "חכם", עמדת מורה ממוחשבת ומקרן, אשר יחוברו ברשת למחשבים הניידים של התלמידים בכיתה.



הלוח החכם והאינטראקטיווי, לבה של הכיתה, מאפשר מגוון רחב של פעולות: המידע שיירשם עליו יישמר במחשב המחובר אליו, ניתן יהיה להדפיס את חומר השיעורים, לשלוח אותו ישירות למחשביהם של התלמידים בכיתה או לתיבות הדואר האלקטרוני שלהם. בנוסף, הלוח מאפשר לכל התלמידים בכיתה להגיב, להוסיף, לשאול ולפתור שאלות.



"'הכיתות החכמות-האינטראקטיוויות' הן כלי מצוין לקידום התלמידים ולפיתוח יכולות הלמידה שלהם. אני מאמין שעם הזמן, יסייעו הכיתות הללו, כמו גם יתר הכלים שמערכת החינוך ו"אורט העולמי" מעניקים לתלמידים, לחולל שינויים חברתיים ולסייע למגוון של אוכלוסיות". מסכם זינגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully