וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייזיק וולדמן: "כאשר ענקיות התקשורת כמו דויטשה טלקום ירצו להיכנס לרומניה - אנחנו נהיה המועמד הטבעי שלהן לשיתוף פעולה"

אורה קורן

2.4.2008 / 11:16

אייזיק וולדמן מנכ"ל מילומור סחר בראיון ראשון על פירוק השותפויות עם פרדי רובינסון והדנקנרים ועל פיתוח רשת חנויות לתקשורת דיגיטלית ניידת ■ מילומור סחר היא דוגמה לחברה ישראלית, שלא מתחום הנדל"ן - שהפכה את רומניה למגרש הביתי שלה ■ בימים אלה החברה

הביטחונות איפשרו למילומור סחר "לגלגל" את הכסף ולצמוח, ובהמשך אף העניקה מילומור סחר לרובינסון הלוואה של 12 מיליון שקל, שאותה הספיק להחזיר. לפני כחודשיים החל פרק הסיום שלו במילומור סחר, כשחתם על מסמך עקרונות למכירת אחזקותיו תמורת 65 מיליון שקל.



"פרדי שותף נפלא, שאף פעם לא התערב במה שעשיתי. אני חושב שהוא עשה עסקה יפה מאוד", אומר אייזיק וולדמן, המנכ"ל והמייסד המשותף של מילומור סחר.



מילומור סחר גם רוצה להיפרד מהשותפים דורי וגדי דנקנר ומחברת הלוויין בום הרומנית לשידורי טלוויזיה שהקימו יחד, מישראלי נוסף שהצטרף בהמשך - נועם לניר ומקרן RP קפיטל הבריטית.



"החברה פועלת במגרש של הגדולים, ואנחנו לא כאלה. אני מעדיף שעוד שנה יהיו כותרות בעיתונים שיצאתי פראייר כי השווי של החברה עלה, אבל אני מעדיף לישון בשקט בשנה הקרובה", אומר וולדמן.



בינתיים, הכוונה להיפרד מחברת הלוויין היא תיאורטית, מכיוון שעדיין לא נמצא מי שיקנה את וולדמן החוצה. כפי שפורסם ב-TheMarker, בום זקוקה להזרמת הון של כ-30 מיליון יורו למימון המשך מדיניות הצמיחה האגרסיווית המבוססת על רכישת מנויים. בין המתעניינים שנחשבים יותר רציניים נמצאים סמי עופר ואודי אנג'ל, ועל פי חלק מהמקורות, גם רון לאודר שיגר נציג להתעניין בהשקעה. המשקיע החדש יקנה את חלקו של וולדמן תמורת 6.7 מיליון יורו, הסכום שאותו השקיע, וידלל את אחזקות השותפים שייוותרו.



משנים אסטרטגיה



הארגון מחדש יכלול גם שידוד מערכות בתחום הבעלות, כשהשליטה בחברה תתחלק באופן שווה בין וולדמן לאמנון סלע, השותף החדש שנכנס במקום רובינסון, שיחזיקו, כל אחד, כ-39% ממניותיה. "כיום פרדי מחזיק 12% ממניות החברה דרך מילומור, ויש לי אופציה לרכוש אותו, אופציה שאני מתכוון לממש בחצי השנה הקרובה", אומר וולמן. המהלכים האלה יאפשרו למילומור סחר לשנות אסטרטגיה ולבנות עצמה כשחקן מרכזי בתחום של תקשורת דיגיטלית ניידת ברומניה, על בסיס רשת של כ-200 נקודות מכירה.



וולדמן מהסס לא יותר משתי שניות כשהוא מסמן את היעד השאפתני: "עוד שנתיים-שלוש, כאשר ענקיות התקשורת כמו דויטשה טלקום, טלפוניקה הספרדית או טלקום איטליה ירצו להיכנס לרומניה, אנחנו נהיה המועמד הטבעי שלהן לשיתוף פעולה".



מילומור סחר צמחה מהאט (ראשי תיבות של ילדיו של וולדמן), שפועלת ברומניה כהאט רומניה. החברה קיבלה זיכיון לשיווק בלעדי ברומניה של טלפונים סלולריים תוצרת סמסונג. בהמשך רכשה החברה (65%) ומיזגה לתוכה את EPRS, העוסקת בקנייה ומכירה של זמן אוויר והטענתו בצורה אלקטרונית - תחום שמוכר בישראל ככרטיס תשלום מראש לטלפון סלולרי (טוקמן). "מדובר בשוק של 60-80 מיליון יורו בחודש ברומניה", טוען וולדמן. לדבריו, האט רווחית ותייצר ב-2008 הכנסות שיתקרבו ל-100 מיליון יורו. "האט רומניה תונפק בבורסה ברומניה בסביבות הרבעון השלישי, או תחילת הרביעי של 2008 לפי שווי של 25-35 מיליון יורו", מעריך וולדמן.



פעילות נוספת ומרכזית של מילומור מרוכזת ברשת MCS קומיוניקיישנס, שמפעילה חנויות לתקשורת דיגיטלית ניידת, כדוגמת מחשב נישא, טלפון סלולרי, נגני MP, אייפון, מצלמות ואוזניות. "הקמנו תוך תשעה חודשים רשת ענקית של 63 חנויות עובדות, ויש לנו כמעט 150 חוזים חתומים לפתיחת חנויות חדשות. הכל במרכזי קניות", אומר וולדמן. "התחלנו באמצע 2007 עם 61 חנויות ומחזור של 8 מיליון יורו. ב-2008 נהיה עם 200 חנויות ומחזור של 60 מיליון יורו. ברבעון השלישי של 2008 נגיע לרווח תפעולי". החנויות ימשיכו למכור מינויים לחברת הלוויין בום, לצד טלפונים סלולרים של מגוון יצרנים.



"סיטי אמורה לרכוש 28% מ-MCS, לפי שווי של 21 מיליון יורו לפני הכסף. אנחנו מתכננים הנפקה ב-2009 לפי שווי של 50 מיליון דולר לפחות", מוסיף וולדמן. לדבריו, העסקה שנחתמה בשבוע שעבר עם אורנג', למכירת מינויים למפעיל הסלולרי, היא חלק מהתנאים של סיטי למימוש ההשקעה.



מילומור סחר גם מחזיקה 51% מפאן גייט, פורטל להורדת שירותי תוכן סלולרי, כמו רינגטונים ומשחקים. "בחנויות אנחנו הולכים להציע ללקוח חבילה בתשלום חודשי, שתכלול מנוי לאורנג', מנוי לבום וטלפון כולל תוכן סלולרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully