וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר חוק הלוביסטים - השדלנים יחויבו בענידת תגי זיהוי ופרסום רשימת לקוחותיהם באתר הכנסת

צבי זרחיה

2.4.2008 / 13:26

לוביסטים יחויבו באישור ועדה לפני תחילת עבודתם

החוק הוגש לאחר הפרסומים ב-TheMarker על פעילותם של הלוביסטים להוצאת רפורמות מחוק ההסדרים במשק. הלוביסטים התנגדו לחלק מסעיפי החוק ובהם חשיפת שמות לקוחותיהם באינטרנט וענידת תג מזהה בביקוריהם בכנסת.



הצעת החוק הוגשה על ידי הח"כים שלי יחימוביץ (עבודה) וגדעון סער (ליכוד).



החוק יכנס לתוקף בתוך שלושה חודשים והלוביסטים יהיו כפופים לשורה של מגבלות אשר יחייבו אותם בשקיפות ויסדירו את פעילותם במשכן.



על פי החוק החדש, יוכלו הלוביסטים לפעול רק אם קיבלו היתר לכך מוועדה המורכבת מיו"ר הכנסת ושני סגניה - אחד מהאופוזיציה ואחד מהקואליציה - ואחרי שמילאו טפסים ובהם רשימת הלקוחות שהם מייצגים. הרשימה עם פרטי הלוביסטים ופרטי לקוחותיהם תהיה גלויה לציבור ותתפרסם באתר הכנסת. אם חל שינוי ברשימה - יחויבו משרדי הלוביסטים להודיע על כך מיידית.



כמו כן, הלוביסטים יידרשו לענוד על בגדיהם תג זיהוי אשר הכנסת תנפיק, ובו יצויין כי הם לוביסטים, שמם, וחברת הלובי אשר מטעמה הם פועלים. בכל פנייה לחברי הכנסת, לעוזרי חברי הכנסת או לעובדי הכנסת יהיה על הלוביסטים להזדהות ולציין מי הלקוח שבשמו הם פונים.



על הלוביסטים ייאסר להעניק לחברי הכנסת טובות הנאה, להטעות את הח"כים, לנקוט באמצעים פסולים במטרה לשכנע את חבר הכנסת וכן להביא את חבר הכנסת למחויבות כלפיהם או כלפי שולחיהם כי יצביעו או יפעלו בדרך מסוימת.



הוועדה בראשות יו"ר הכנסת תהיה רשאית לשלול מלוביסט את ההיתר לפעול כלוביסט ואף את כניסתו למשכן הכנסת אם הפר את הוראות החוק.



החוק יחול על כל הלוביסטים הפועלים יומיומית בכנסת, וכן על כל בעל מקצוע אחר, המגיע באופן חד פעמי על מנת לייצג לקוח בתמורה.



החוק החדש עבר חרף התנגדויות עזות של הלוביסטים.



הח"כים יחימוביץ וסער מסרו כי ?זהו אחד החוקים המשמעותיים שנחקקו בכנסת הזאת, בוודאי בכל הנוגע לעבודתה של הכנסת. הצעת החוק קובעת נורמה של שקיפות בעבודת הלוביסטים שהיא תנאי הכרחי הן לעבודת חקיקה תקינה והן לזכות הציבור לדעת ונועדה בראש ובראשונה לשרת את הציבור הרחב".



"מטרת החוק היא להסדיר את פעילות הלוביסטים בכנסת, לחייב אותם בשקיפות מלאה, להבטיח שהחלטות הכנסת יתקבלו לטובת הציבור בכללותו ולשפר את הליכי החקיקה", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully