וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט אינטל בקרית גת עלה לברן ביוקר: רשמה הפסד גולמי של 53 מיליון שקל ברבעון הרביעי

נתן שבע

2.4.2008 / 13:22

החברה הפסידה 73 מיליון שקל ברבעון הרביעי ו-47 מיליון שקל בשנה כולה

את הסיבה להפסד הגבוה נועצת החברה בראש ובראשונה מההסתבכות שלה בפרויקט בנין משרדים בקרית גת בהיקף של 122 מיליון דולר. שחיקת שער הדולר הקטינה את ההכנסות מהפרויקט והובילה את החברה לרשום הכנסות של 250 מיליון שקל ב-2007 (על חלקה היחסי בהתקדמות בפרויקט).



אולם צד ההוצאות היכה בה קשות. במהלך הפרויקט הועסקו בו כ-1,000 עובדים בו זמנית, עליות הפרויקט קפצו, נזקים ופיגורים שנגרמו מעזיבת קבלנים מרכזיים תוך כדי העבודה וכניסתם של אחרים תחתם בעלויות גבוהות יותר - הביאו להפסד שהיקפו המלא הולך והתברר לקראת סוף הרבעון הראשון של 2008. בנוסף סבלה החברה מעלייה במדד המחירים לצרכן שהגדילה את הוצאות המימון של החברה.



ברן סבלה עוד מפסק בוררות נגדה לגבי פרויקט שהיה אמור להתבצע באוקראינה בתחום התשתיות. לא רק שהחברה לא זכתה בהכנסות מהפרויקט אלה גם הליך הבוררות היה מלווה גם בהוצאות משפטיות. ברן היתה אמורה לבצע פרויקט תשתיות סלולר במדינה, זמן קצר אחרי תחילת העבודות הלקוח צימצם את ההכנסות בפרויקט בהיקף ניכר וגרם להפסדים לברן.



החברה סיימה את הרבעון האחרון של 2007 עם הכנסות של 452.6 מיליון שקל. ההפסד הגולמי הוביל להפסד תפעולי של 85.7 מיליון שקל. הטבת מס עוד עזרה לחברה לסיים עם הפסד של 73.6 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully