וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: ישראל במצוקה תקציבית; יציע חוק שיגביל החקיקה הפרטית

הארץ

12.10.2001 / 8:12

זו הפעם הראשונה שבה מתייחס שרון למצוקות התקציב, ולהשלכות המצב בעולם ופעולות הטרור על המשק הישראלי

מאת צבי זרחיה

"המצב מבחינה תקציבית קשה מאוד, זה לא תלוי בנו או בממשלה זו אחרת. צריך לראות מה קורה בעולם" - כך אמר ביום רביעי ראש הממשלה, אריאל שרון, בעת שאירח בביתו לארוחת צהריים 60 שרים וח"כים מהקואליציה. המפגש נערך לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת בתחילת השבוע הבא. בכנסת ציינו כי זוהי הפעם הראשונה שבה מתייחס שרון בפגישה עם ח"כים למצוקות התקציב, ולהשלכות המצב בעולם ופעולות הטרור על המשק הישראלי.

שרון הוסיף: "העובדות הן לפנינו; הכוונה היא למה שקורה בסחר העולמי ובתעשיות המתוחכמות שנתנו דחיפה (למשק הישראלי). כמו כן, יש לטרור בהחלט השפעה, אנו רואים מה מתרחש כיום בעולם".

שרון הדגיש כי "אנו נמצאים במצוקה ועלינו להבין את העניין הזה, מאחר שאנו מביאים בעוד שבועיים את תקציב המדינה ל-2002 לאישור הכנסת בקריאה ראשונה.

"אני יודע שלא כולם יקבלו את מה שהם רוצים, אך אתם חייבים להבין זאת ולהתחשב בכך". שרון התכוון בדבריו לדרישות של חברי כנסת וסיעות, שהועלו בתקופה האחרונה, להכנסת שינויים בתקציב המדינה לשנה הבאה. הדרישות כוללות הגדלת משאבים בהיקפים של מיליארדי שקלים.

בכנסת העריכו כי דבריו של שרון היו איתות ברור לסיעות כי הוא ושר האוצר, סילבן שלום, לא יוכלו להיענות למלוא תביעותיהן, וכי לנוכח מגבלת המקורות והמצב התקציבי הקשה יהיה עליהן לוותר על רוב תביעותיהן. הוויתור יאפשר לשמור על סדרי העדיפויות של התקציב.

"קבענו עדיפויות לתקציב: תשתיות, חינוך ועלייה, וזה מעבר לעניין הביטחון המצוי בראש סדרי העדיפויות", אמר שרון.

שרון גם קרא לחברי הכנסת להימנע מקידומן של הצעות חוק פופוליסטיות, שעלותן התקציבית גבוהה: "יש להימנע ממתן יד באופן ישיר או עקיף למה שקרוי חקיקה פופוליסטית, ולחקיקה שהיא בעלת משמעות תקציבית - כל חקיקה כזו משמעותה בהכרח קיצוצים בתחומים חשובים יותר", הדגיש. שרון הוסיף כי בכוונת הממשלה להגיש לכנסת הצעת חוק, שתביא להגבלת חקיקה פרטית בעלות תקציבית גבוהה. לפני שלושה חודשים דחתה הכנסת הצעת חוק שיזמה ועדת החוקה, אשר נועדה להגביל את החקיקה הפרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully