וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארכה תוכנית הסיוע לענף הנדל"ן - עד סוף 2001

הארץ

12.10.2001 / 8:31

עיקר התוכנית הוא מתן מענקים והלוואות מוגדלות לרכישת דירות ביישובי הפריפריה

מאת זיו מאור

תוכנית הסיוע לענף הנדל"ן, שעיקרה מתן מענקים והלוואות מוגדלות לרכישת דירות ביישובי הפריפריה, תוארך עד סוף 2001 - כך עולה מהסכם בין משרד השיכון למשרד האוצר. המבצע אמור היה להסתיים ב-16 באוקטובר.

לפי נתוני משרד השיכון, המבצע הביא לגידול ממוצע של כ-40% במכירות ביישובים שהשתתפו בו. המבצע כלל בין היתר מענקים בהיקף של עד 50 אלף שקל, וכן תוספת הלוואות לזכאים בהיקף דומה.

נציגי המשרדים הגיעו עתה להסכם, שלפיו יוארכו תנאי המבצע עד סוף אוקטובר. בנובמבר יפחת סכום הסיוע ב-10% ובדצמבר ב-10% נוספים; גובה הריבית ייוותר בלא שינוי.

לא ברור אם הארכת המבצע תביא לגידול משמעותי במכירות בחודשיים הקרובים; זאת כי רוכשים רבים המתינו כמה חודשים למבצע, והספיקו כבר לממש את ההטבות.

המבצע כלל כ-600 יישובים. ביישובים שבהם ניתן סיוע בהיקף משמעותי - הורגש גידול של ממש במכירות. בשכונות הר חומה ופסגת זאב בירושלים למשל, חל גידול של מאות אחוזים במכירות מאז תחילת המבצע.

במשרד השיכון רוצים להמשיך במבצע, בין השאר בשל מלאי של דירות לא מכורות ביישובים רבים. לדברי נציגי המשרד, המבצע הביא לתחילתה של התאוששות בענף, ואין לעצור את התהליך.

לפני ההחלטה על תוכנית הסיוע, התנגדו אנשי האוצר למבצע, באומרם שלתוכניות מסוג זה יש נטייה להתארך, ולגרור עלויות כספיות נוספות. במשרד השיכון אמרו אז כי לא יהיה צורך בהארכה, אך עתה מסתבר כי החשש היה מוצדק. ההפתעה היחידה בהסכם הנוכחי היא שהאוצר נענה לבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully