וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום ויורוקום עשויות לחתום על הסכם השותפות לתקשורת פנים ארצית בשבוע הבא

הארץ

12.10.2001 / 8:22

באוגוסט מסרו יורוקום וסלקום למשרד התקשורת כי הגיעו להסכמה עקרונית להקמת השותפות, בשליטת סלקום

מאת הדר חורש

ההסכם להקמת השותפות בין סלקום ליורוקום עשוי להיחתם בשבוע הבא - כך אמרו מקורבים למשא ומתן. השותפות אמורה להקים רשת תקשורת שתתחרה בבזק בתחום שירותי הטלפון, האינטרנט המהיר ותקשורת הנתונים, בעיקר באזור המרכז.

שתי החברות שקלו בעבר להיכנס לשוק התקשורת הפנים ארצית כחברות נפרדות, ואולם משבר שוקי ההון והתקשורת אילץ את יורוקום לגנוז את התוכניות להקמת רשת עצמאית באמצעות החברה הבת אופק. סלקום רואה בהקמת השותפות אמצעי להקטנת נטל המימון הנדרש להקמת הפרויקט, תוך שמירה על שליטה מלאה בניהול החברה.

באוגוסט מסרו יורוקום וסלקום למשרד התקשורת, כי הגיעו להסכמה עקרונית להקמת שותפות לתקשורת פנים ארצית, בשליטת סלקום. סלקום אמורה להחזיק ב-60% מהשותפות ויורוקום תחזיק ב-40%.

הצדדים אמרו כי ההסכם כ"חתום עקרונית", בכפוף לאישור מועצות המנהלים של שתי החברות. אך בחודשיים האחרונים התברר כי סוגיות רבות נותרו שנויות במחלוקת. כמה מהבעיות המונעות את השלמת ההסכם קשורות לניסוח ההסכם להשקעה משותפת במיזם התקשורת הפנים ארצית ולדרכי הניהול.

שלשום התקיימה פגישה בין יו"ר סלקום, שלמה פיוטרקובסקי, ופרקליט החברה, יגאל ארנון, לבין יו"ר יורוקום, שאול אלוביץ ויועצו המשפטי רם כספי - בניסיון נוסף לגשר על הפערים. בתום הפגישה אמרו הצדדים כי הושגה התקדמות והסיכויים להשלמת המו"מ נאמדים בכ-80%.

השלמת העסקה תהיה כפופה גם לאישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים. הממונה תומך עקרונית באישור למיזוג, אך עשוי להציב לצדדים מגבלות כתנאי לאישורו; ביניהן הוא עשוי לדרוש לוח זמנים לפירוק השותפות בין יורוקום לבזק בחברת הלוויין יס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully