וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים: הצמיחה בישראל תסתכם ב-2008 ב-4%

טל לוי

2.4.2008 / 15:29

כך מעריך הכלכלן הראשי בבנק הפועלים, פרופ' ליאו ליידרמן. אתמול פרסם בנק ישראל הערכה כי הצמיחה ב-2008 תעמוד על 3.2%

הרבה דעות נשמעות בתקופה האחרונה לגבי תחזית הצמיחה למשק ב-2008: במשרד האוצר סיפקו בתחילת השנה תחזית צמיחה של 4.2% ולפי שעה זהו המספר הרשמי עליו מתבסס התקציב לשנה הקרובה. מנגד, בנק ישראל סבור כי הצמיחה תסתכם ב-3.2%.

לעומתם, מעריך הכלכלן הראשי בבנק הפועלים, פרופ' ליאו ליידרמן, כי הצמיחה בישראל תסתכם ב-2008 ב-4% - כלומר קרוב יותר לתחזית משרד האוצר. ליידרמן מבסס את תחזיתו על עלייה בביקושים המקומיים לסחורות ולשירותים. מצד השני, סבור ליידרמן כי אם המיתון בארה"ב יוחמר ומתארך, עיקר הפגיעה תהיה ברמת הפעילות בשנת 2009 דווקא.

ליידרמן סבור כי לפי שעה "מתחזקת ההערכה שהמשק האמריקאי נמצא במיתון". עם זאת, הוא מרגיע כי פעולות "ההצלה" שביצע הפדרל ריזרב האמריקאי ומשרד האוצר של ארה"ב צפויות להגביל את אורך המיתון בכלכלה ארה"ב לכשניים עד שלושה רבעונים בלבד. אי לכך, מעניקים בהפועלים המלצה "משקל שווה" לשוקי המניות בארה"ב ומנגד, משקל חסר בלבד לגוש היורו ולבריטניה. משקל יתר ניתן לשווקים המתעוררים.

בנוגע לנעשה בבורסה, סבור ליידרמן כי משקיעים בעלי טווח נשימה קצר צריכים לצמצם את החשיפה המנייתית בתיק וכי לקוחות בעלי אורך נשימה ארוך יותר יכולים להשקיע במניות אולם רצוי שיעשו זאת במניות הנחשבות להגנתיות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully