וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי עדיין לא מוכן להגיד 'מיתון'

נגיד הבנק המרכזי בארה"ב מזהיר כי במהלך המחצית הראשונה של 2008 עשויה הפעילות הכלכלית להתכווץ. אופטימי לגבי החצי השני של השנה

לראשונה, נגיד הבנק המרכזי בארה"ב, בן ברננקי, מזהיר היום מפני גלישת הכלכלה האמריקאית למיתון.
בנאום בפני הוועדה הכלכלית של הקונגרס, אמר ברננקי, כי במהלך המחצית הראשונה של 2008 עשויה הפעילות הכלכלית להתכווץ, עובדה שתאותת על תחילתו של מיתון.

עם זאת, הנגיד לא מסר האם בכוונתו להמשיך ולבצע הורדות ריבית נוספות.בתקופה האחרונה ירדה הריבית בחדות לאחר הפחתה של 3% לרמה של 2.25%.

ברננקי, אמנם לא השתמש בנאומו באופן מפורש במילה מיתון, אולם הפעם הוא היה קרוב לכך יותר מתמיד, לאור המשבר המשולב - דיור, אשראי ופיננסים – שמרעיד את כלכלת ארה"ב. לדבריו, "כפי שזה נראה כעת, סביר להניח כי הצמיחה תהייה מתונה, אם בכלל, במהלך המחצית הראשונה של שנת 2008, ואולי אף שלילית".

ברננקי הוסיף, כי השינוי בתמ"ג הוא קנה המידה הטוב ביותר לבחינת מצבה של הכלכלה האמריקאית. ירידה בתמ"ג במשך שני רבעונים ברציפות, יקבעו את העובדה כי הכלכלה במיתון. עם זאת, הנגיד אמר כי הוא מצפה להתחזקות הצמיחה בחצי השני של 2008 ובמהלך שנת 2009, "חזרתה של הכלכלה לפסי הצמיחה תבוא בסיועה של חבילת ההקלות במסים בסך 168 מיליארד דולר, שהעניקה הממשלה הפדרלית לאזרחים ולחברות עסקיות, וכן בעזרת סדרת הורדות הריבית האגרסיבית שביצע הבנק המרכזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully