וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בלאומי: ההונאות המקוונות הגיעו גם ללקוחות בנק אוצר החייל ובנק הפועלים

גיא גרימלנד

2.4.2008 / 18:19

בימים האחרונים התבצע ניסיון לגנוב פרטי חשבונות

לקוחות בנק אוצר החייל קיבלו בסוף השבוע את הודעת המייל ההבאה (השגיאות במקור): "קיבלת הודעה חדשה להזהרה. אתה נשאל לחדש את החשבון. החשבון שלך הבנקאות המקוונת כעת חסום. כדי להתחבר לחץ על הקישור.



ההודעה נשלחה מגורם המכנה את עצמו Otsar Ha-Hayal Bank ומכתובת המייל info@bankotsar.co.il עם הנושא: You have 1 new ALERT message. האתר מחקה את האתר הרשמי של בנק אוצר החייל. גולשים שהזינו בשדות החיפוש את שמות המשתמש שלהם, תעודת זהות וסיסמה במטרה להיכנס לחשבון ולא שמו לכך לב היו חשופים לגניבת הפרטים האישיים הללו מצד ההאקר. ניסיון פישינג נוסף התרחש בקרב לקוחות בנק פועלים. גם במקרה זה קיבל הגולש אותו נוסח משובש. בנק האוצר פירסם הודעת אזהרה ללקוחותיו.



פרשת פישינג נוספת נחשפה בבנק לאומי ב-24 בינואר. אז, הודיע הבנק כי הצליח למנוע ניסיון הונאה נגד לקוחותיו. כזכור, עשרות לקוחות הבנק התלוננו כי קיבלו הודעת מייל מכתובת אנונימית בשם בנק לאומי.



שלמה פרגמנט מבנק לאומי אמר כי הבנק חווה פעמיים בתולדותיו את תופעת הפישינג. האחרונה, כאמור, היתה בחודש ינואר האחרון. "לא נפלנו בפח בזכותה תגובה מהירה לאירוע. חצי שעה לאחר שקיבלנו תלונה מלקוח טיפלנו בעניין, הורדנו מהאוויר את האתר המתחזה והעברנו את המידע למשטרה.



"לא ברור אם מדובר בישראלים מאחורי ניסיון התקיפה, שכן האתרים המזויפים מאוחסנים בספקיות אינטרנט ממדינות אחרות, כמו ניגריה. חשוב לציין כי אין לנו מטרה שלא לפרסם מידע אם יש ניסיון פישינג. להיפך, אנחנו מפרסמים את המידע כמה שיותר מהר כדי שאנשים ייזהרו", אמר פרגמנט.



מבנק הפועלים (האחראי על תשתית המיחשוב של בנק אוצר החייל) נמסר: "ביום שישי הובא לידיעת הבנק על קיומה של פעילות 'פישינג' באמצעות פניות בדואר אלקטרוני ללקוחות הבנקים השונים. זאת במטרה לקבל את נתוני ההזדהות שלהם. בנק הפועלים פעל מיידית לחסימה של האתר המתחזה אליו מופנים הלקוחות מהודעת הדואר האלקטרוני.



"ברצוננו להבהיר כי לא היתה כל חדירה או פריצה למחשבי הבנק, ואם הגיעו לגורמים עבריינים נתונים על לקוחות, נתונים אלה לא הגיעו מתוך חדירה לנתונים שבידי הבנק. נכון למועד זה לא ידוע לנו על כל נזק שנגרם ללקוחות ולבנק".



מבנק אוצר החייל נמסר בתגובה: "עם קבלת המידע ביום שישי האחרון - על ביצוע ניסיון של אתר לא מורשה מטרה לחשוף את פרטיהם האישיים של לקוחות הבנק - הפיץ בנק אוצר החייל בקרב לקוחותיו הודעה אותה פירסם באתר האינטרנט של הבנק ובדף הכניסה לחשבון בה הוא מזהיר את הלקוחות מפני התרמית.



"השימוש באתר האינטרנט של הבנק מאובטח בדרגות האבטחה המחמירות ביותר. בבדיקות היומיות שנערכות בבנק אוצר החייל, לא אותר לקוח כלשהו שנפגע ממהלך זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully