וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גד סואן - מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות - בכנס הנפקות בחו"ל: "לא נראה הנפקות חדשות בזמן הקרוב"

דנה גלברג

2.4.2008 / 19:20

מנכ"ל בורסת TSX הגיע לגייס חברות להנפקה עתידית

אל ועידת ההנפקות בחו"ל שנערכה היום בצל התזזית בשווקים הגיעו מעל ל-300 איש. הופיעו בה בכירים מבתי השקעות בישראל ובחו"ל - כמו קולינס סטוארט ואופנהיימר - וממשרדי עו"ד גדולים - כמו אולסוואנג, פרייזר מילנר ומאייר בראון - וכן נציגי בורסות בעולם - בהן ורשה, טורונטו, לונדון וניו יורק.



ריימונד קינג מבורסת טורונטו מודה שבורסת TSX נמצאת "מתחת לרדאר" - לדבריו. בכוונתו לשנות זאת: "הקנדים באופן טבעי שקטים יותר מהאמריקאים", אמר בחצי חיוך. "אולם גם לנו יש הישגים לא מבוטלים. בינתיים, אין הרבה חברות ישראליות שנסחרות בבורסת טורונטו. באנו להציג את עצמנו וליצור קשרים. איני צופה הנפקות בקרוב ואף איני ממליץ לחברות להנפיק עכשיו - כיוון שהשוק מאיים כרגע וזה לא הזמן. אך זה הזמן להתכונן ואני צופה שנראה התאוששות בחצי השני של 2008".



אחראי הפיתוח העסקי בבורסת ורשה מציין את יתרונותיה היחסיים של הבורסה המתעוררת ומדוע היא עשויה לקסום לחברות ישראליות. הוא הציג בגרף את חוסנו של מגזר הפיננסים בפולין - המרכז חלק גדול מפעילותה העסקית - ועבר בשלום את משבר הסאבפריים.



נציג הבורסה הנורדית גלל את יתרונות הבורסה שאוחדה לאחרונה עם בורסת הנאסד"ק: "אנו מתמחים בחברות סטארט אפ והחברות שנסחרות בבורסה שלנו מראים בתחום זה את הצמיחה הגבוהה יותר. אני מבטיחים נזילות גבוהה וגישה לבנקי השקעות גדולים".



כל נציגי הבורסות ללא יוצא מן הכלל הבטיחו: "נזילות גבוהה". השאלה הנשאלת היא - אם כולם מאפשרים נזילות גבוהה, איפה משבר הנזילות שמדברים עליו כל הזמן?



בימים שלאחר נפילת בר סטרנס - "או מה שנשאר ממנו" - לדבריו של אסף חומצאני, אחראי הדסק הישראלי בבורסת נסדא"ק, הנזילות והתמיכה לאחר הנפקה הם הדברים החשובים ביותר לכל חברה שרוצה לצאת להנפקה.



לדעת גד סואן, ממארגני הוועידה, על חברה להיערך לקראת שיפור בשווקים ולחפש את "המקום הטוב ביותר בזמן הטוב ביותר". לשאלה האם אין מידה של תחרותיות בין הבורסות בחו"ל לבין הבורסה המקומית בת"א, עונה סואן: "אין פגיעה בבורסת תל אביב כיוון שחברות יכולות להירשם דואלית. זהו מאבק שניהלנו עם רשות ניירות ערך בנושא, וכיום כל חברה יכולה לבחור את השוק האידיאלי עבורה והיכן לערוך הנפקה לפי הצרכים שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully