וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאטה בשוק הדיור האמריקאי מגיעה גם לניו יורק: מכירות הדירות במנהטן נפלו ב-34% ברבעון הראשון

אשר שכטר

2.4.2008 / 19:33

למרות הירידה במכירות, עלו המחירים ביותר מ-13%

לפי הדו"ח, מכירותיהן של הדירות במנהטן נפלו ביותר מ-34% במהלך הרבעון הראשון של 2008 לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ומלאי הדירות בשוק עלה ב-4.6% ל-6,194 דירות. משך הזמן שבו דירה מוצעת למכירה במנהטן זינק גם הוא ב-12% במהלך הרבעון הראשון לממוצע של 146 יום.



המחיר החציוני של דירות במנהטן, לעומת זאת, זינק ב-13.2% במהלך הרבעון הראשון לשיא של 945 אלף דולר. המחיר החציוני של דירות יוקרה זינק בכמעט 46% במהלך הרבעון הראשון ל-5 מיליון דולרים. המחיר הממוצע של דירה במנהטן בשלושת החודשים הראשונים של השנה היה 1.7 מיליון דולר, עלייה של 33.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.



עד כה הצליחה מנהטן להימנע מהידבקות במשבר שאחז בשוק הדיור בארה"ב ומאיים כיום לדרדר את הכלכלה האמריקאית למיתון, הודות לעסקות יוקרתיות שביצעו עשירי ניו יורק. בשנה שעברה, כאשר מחירי הבתים הקיימים בארה"ב רשמו את הנפילה הראשונה שלהם מאז השפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30, עלו מחירי הדירות במנהטן ב-3.6% - למעשה, מאז אירועי ה-11 בספטמבר 2001 לא רשמו מחירי הבתים במנהטן ירידה רבעונית.



אולם משבר האשראי העולמי, שהוביל עד כה למחיקות והפסדים של יותר מ-230 מיליארד דולר במגזר הפיננסים ולגל הפיטורים הגדול ביותר בוול סטריט מאז פקיעתה של בועת הדוט.קום, הצליח להוביל להאטה גם בשוק הנדל"ן העירוני היקר ביותר בארה"ב.



חברות במגזר הפיננסים בארה"ב פיטרו עד כה יותר מ-34 אלף עובדים במהלך תשעה החודשים האחרונים, לא כולל הפיטורים הצפויים בבנק ההשקעות בר סטרנס בעקבות רכישתו על ידי . הפסדי הענק שרשמו בנקים ובנקי השקעות גדולים כמו סיטי, הובילו גם לירידה בגודלם של הבונוסים המשולמים לעובדיהם של הבנקים - העלייה בגודל הבונוסים ששולמו לעובדי וול סטריט בשנים האחרונות היתה אחד הגורמים העיקריים לפריחה בשוק הנדל"ן למגורים במנהטן.



"יש הרבה קונים בשוק. זה לא שהם לא מחפשים, אבל אין תחושה של דחיפות. אם המלאי ימשיך לעלות, מדובר בסימן גם לירידה צפויה במחירים", אמרה מנכ"לית פרודנשל דגלאס אלימן, דוטי הרמן. ג'ונתן מילר, נשיא מילר סמואל, אמר לסוכנות הידיעות בלומברג כי "אם המגמה הנוכחית תימשך, מדובר בתקופת מעבר לשוק חלש יותר. בדרך כלל האטה במכירות קודמת להאטה במחירים".



העלייה החדה במחירי הדירות משקפת את המספר הגדול במיוחד של דירות יוקרה שנמכרו במנהטן ברבעון האחרון, וזאת בזכות פרויקטים יוקרתיים כמו הפלאזה של יצחק תשובה ו-15 סנטרל פארק ווסט של אייל עופר. במהלך הרבעון הראשון של 2008 נמכרו 71 דירות במנהטן תמורת יותר מ-10 מיליון דולר, לעומת 17 דירות בלבד שנמכרו ביותר מ-10 מיליון דולר בכל שנת 2007.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully