וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה חודשי מאסר נגזרו על חלפני כספים שהורשעו בהלבנת הון

נורית רוט

2.4.2008 / 20:21

השופט סולברג: "יש פער בין מה שיוחס לנאשמים בתחילה לבין מה שהורשעו בו בסופו של דבר."

כנגד ארבעה חלפני כספים משכונת מאה שערים בירושלים וכנגד דייטש הוגש כתב אישום בנובמבר 2005. לפי האישום המקורי, שמואל דייטש, שעסק בחלפנות משנת 1999 אך נרשם כנותן שירותי מטבע רק ב-2004, הורה ללקוחות לפצל פעולות כך ששווי השירות שניתן בכל אחת מהן לא יגיע ל-50 אלף שקל, זאת במטרה להימנע מדיווח לרשות להלבנת הון. לפי האישום בחמש השנים שקדמו להגשת האישום הגיע דייטש בזכות העיסוק בחלפנות להכנסות של כ-100 מיליון שקל, אך לא דיווח על הכנסותיו.



לפני כשבועיים הורשע דייטש בעבירות על פקודת מס הכנסה ועל חוק איסור הלבנת הון, בין היתר על כך שלא דיווח על הכנסותיו מעסק החלפנות, בסך כמיליון שקל בלבד. יחד עימו הורשעו גם אחיו ישעיה דייטש ונחום מרקוביץ בכך שסייעו לו לעסוק במשלח ידו מבלי להודיע על כך במועד לפקיד השומה.



"הנאשם כשל בעבירות חמורות של הלבנת הון בהיקף כספי ניכר, ולא רק זאת אלא גם בהעלמת הכנסות", טוען השופט. "לוי ומשפחות דייטש חברו למעשה להקמת מנגנון עוקף בנקים, הקימו בנק פרטי ש'גילגל' עשרים מיליוני שקלים, ופעלו בדרכם העבריינית במשך תקופה ארוכה. שיקולי גמול והרתעה מחייבים ענישה משמעתית", קבע השופט בגזר הדין.



מנגד ציין השופט כי מקורם של הכספים שבהם נעברו העבירות איננו בפשיעה חמורה מסוג סמים, טרור או זנות - שבעיקר לשם סיכולן נחקק החוק, וכן את עובדת הפער בין מה שיוחס לנאשמים לבין מה שהורשעו בסופו של דבר.



לאור האמור, גזר השופט על האחים דייטש ארבעה חודשי מאסר בפועל. על מרקוביץ נגזרו 12 שעות של שירות לתועלת הציבור. נגד חברת ש.י. דייטש, שהוקמה ונוהלה על ידי שמואל דייטש ועסקה במתן שירותי מטבע, נמחקו האישומים. האחים דייטש והחברה יוצגו על ידי עורכי הדין גלעד ברון ואורי גולדמן ממשרד גולדמן ברון



(פ 1032/05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully