וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: בית המשפט הכלכלי לא יקום - ביניש ופרידמן מתנגדים

מירב ארלוזורוב

3.4.2008 / 7:15

מערכת המשפט תסתפק במינוי שופטים בעלי ידע כלכלי

לפי ההערכות, ההצעה להקמת בית משפט כלכלי הצליחה לאחד באופן תקדימי את שר המשפטים, דניאל פרידמן, ואת נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש. שניהם מתנגדים להצעה בטענה כי בתי המשפט ובתי הדין המתמחים הקיימים בישראל - לתעבורה, לעבודה, להגבלים עסקיים ולמשפחה - לא הוכיחו את עצמם.



רבים מחברי ועדת אריאב תומכים בהצעה, לאור ההערכה כי חוסר היעילות של בתי המשפט בישראל וחוסר ההבנה של שופטים בסוגיות כלכליות סבוכות הופכים את מערכת המשפט לאבן נגף בשאיפה של ישראל לשכלל את מערכת הפיננסים שלה, ואולי אף להיהפך למרכז פיננסי בינלאומי.



במקום ההמלצה על הקמת בית משפט כלכלי מתמחה תסתפק ועדת אריאב, ככל הנראה, בהסכמה עם מערכת המשפט על מינוי שופטים בעלי ידע כלכלי, שרוב התיקים הכלכליים ינותבו אליהם. שופטים אלה ימונו כשופטים רגילים לבית המשפט המחוזי, ובשעת הצורך ידונו גם בתיקים שאינם כלכליים, בהתאם לצורכי בית המשפט המחוזי, אבל עיקר עיסוקם יהיה בתיקים כלכליים.



דוברות בתי המשפט מסרה בתגובה: "מערכת בתי המשפט בישראל נמנעת מלהסכים להקמת בתי משפט בתחומים צרים וייחודיים זולת במקרים חריגים. הקמת בתי משפט לעניינים מסוימים אינה מאפשרת להיערך כראוי לכמות התיקים הרבה ואינה מאפשרת איזון ויעילות הנדרשים עקב מספרם של השופטים. מערכת בתי המשפט מעודדת התמחויות של שופטים, אך לא במסגרת בתי משפט נפרדים, אלא במסגרת פנים-מערכתית המאפשרת רוטציה".



דוברת שר המשפטים מסרה כי עמדתו הפורמלית של השר בנושא עדיין לא גובשה, ותגובש רק לאחר פגישה בינו לבין ירום אריאב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully