וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט מחשוב בתי החולים הממשלתיים ב-80 מיליון שקל - בסכנת ביטול

הארץ

12.10.2001 / 10:35

קומפאק ישראל הפסיקה את העבודות - לאחר שהשקיעה 10 מיליון דולר

מאת יובל דרור

פרויקט נמ"ר (ניהול מרכזים רפואיים) להקמת מערכות מחשוב וניהול של 11 בתי חולים ממשלתיים בהשקעה כוללת של כ-80 מיליון שקל, מצוי בסכנת סגירה; זאת בעקבות מחלוקת בין משרד האוצר לבתי החולים סביב שאלת תקצוב רכישת אמצעי המחשוב עבור בתי החולים, הנאמד ב-40 מיליון שקל. ביום ראשון יקיים שר האוצר, סילבן שלום, ישיבה שבה יוכרע גורלו של הפרויקט. חברת קומפאק ישראל, האחראית על אספקת תוכנות, הודיעה שלשום לעובדיה על ביטול הפרויקט, והתחילה להעביר עובדים שעסקו בפרויקט לתפקידים אחרים.

על פי הערכות, השקיעה קומפאק ישראל בתכנון הפרויקט ובהקמתו קרוב ל-10 מיליון דולר. בכירים בתעשיית התוכנה העריכו כי לא מן הנמנע שקומפאק ישראל תגיש תביעה נגד המדינה - במידה שהפרויקט יבוטל.

פרויקט נמ"ר אופיין לראשונה לפני 4 שנים, והוא כולל הכנסת מערכת מחשוב מרכזית ל-11 בתי חולים ממשלתיים. משרד האוצר הקציב לפרויקט 80 מיליון שקל: 40 מיליון שקל להקמת המערכת ו-40 מיליון שקל לתחזוקה שוטפת. עוד נקבע כי בתי החולים יממנו את רכישת ציוד המחשוב מתקציבם הפנימי.

במכרז להקמת המערכת זכתה חברת קומפאק ישראל, שחתמה על חוזה מול חברת התוכנה SAP, במטרה להשתמש במוצריה כפלטפורמה להקמת המערכת. בנוסף העסיקה החברה כ-15 יועצים חיצוניים, והפנתה משאבים פנימיים לטיפול בפרויקט.

בשל המשבר התקציבי הפוקד את מערכת הבריאות, הודיעו בתי החולים למשרד האוצר כי הם אינם מסוגלים לשאת בעלות הכוללת של רכישת הציוד הנדרש לפרויקט, הנאמדת ב-40 מיליון שקל. לכן ביקשו בתי החולים מהאוצר לממן מחצית מהסכום, אך זה סירב. בעקבות זאת הודיעה שלשום קומפאק ישראל כי היא מבטלת את הפרויקט, לאחר שלפני כמה שבועות הסתיים בהצלחה שלב הניסוי בבית החולים אסף הרופא.

באוצר רואים בהכרזתה של קומפאק ניסיון להפעיל לחץ על בכירים במשרד, לקראת הישיבה ביום ראשון. בישיבה זו יוחלט אם המשרד יישא במחצית עלויות הרכישה של ציוד המחשוב. בכיר במשרד הבריאות אמר כי פרויקט נמ"ר היה אמור להסתיים כבר לפני שנה: "בתי החולים עובדים עם מערכות מחשב מלפני 20 שנה. הבעיה היא שאף כי הפרויקט הגיע לקו הגמר, שאלת העזרה לבתי החולים הפסיקה להיות מקצועית והפכה אמוציונלית - משרד האוצר רוצה להראות שהוא המנצח במאבק הזה", אמר הבכיר.

לדבריו, קומפאק בנתה את המערכת בארבע השנים האחרונות בלי שקיבלה כל תשלום על עבודתה: "הם עשו עבודה נפלאה ולא קיבלו פרוטה, זו פשוט בושה", אמר. מנכ"ל קומפאק ישראל, עמנואל פרץ, סירב להתייחס לידיעה.

דובר משרד האוצר אמר כי "העניין מצוי בדיונים, ויובא להכרעת שר האוצר בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully