וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר לאן?

גולן פרידנפלד

10.12.2001 / 16:37

פריקו: צפוי פיחות בטווח הזמן הקרוב לעבר רמות שיא של 4.3670-4.40 שקלים

המסחר בדולר בשבוע החולף הסתיים בהיחלשות המטבע האמריקאי אל מול השקל בשיעור של מעט יותר מ-1%. התנודתיות שאיפיינה את המסחר בשוק השקל-דולר בחודש האחרון (על רקע האירועים הבטחוניים בארה"ב) שברה את השבלוניות שאיפיינה את המסחר בשוק לפני ה-11 בספטמבר.

פעילים בשוק המט"ח סבורים כי ישנם גופים, אם כי לא רבים, בעלי אופי השקעה ספקולטיווי שהשקעה בשוק בעל אפיונים תנודתיים היא אטרקטיווית עבורם. אולי משום כך חלוקים הפעילים בשוק לגבי התחזית לשבוע הקרוב.

בבית ההשקעות פריקו סבורים כי בטווח הזמן הקצר צפויה התנודתיות להימשך, שכן לאחר הייסוף השבוע, צפוי פיחות נוסף בשערו של השקל לכיוון רמות הקיצון ההיסטוריות שעומדות על 4.3670-4.40 שקלים לדולר.

להערכת כלכלני פריקו, אי הוודאות הבטחונית לצד הידרדרות שוקי ההון בעולם והפגיעה בפוטנציאל גיוס המקורות בחו"ל, כמו גם ההתרחבות ברמת הגירעון התקציבי והציפייה לרמת אינפלציה בתחום העליון של יעד האינפלציה, צפויים להיות הגורמים המרכזיים שיתמכו במגמת הפיחות בטווח הקרוב.

לעומת זאת, בטווח הבינוני צופים בפריקו כי לאור פער הריביות המתרחב בין הריבית השקלית והדולרית, ולאור ההערכה כי רמות הקיצון אליו יגיע שער הדולר יזמנו מוכרים לשוק, צפוי ייסוף בשערו של השקל לרמה של 4.2660-4.2880.

בבנק הפועלים מציינים כי התחזקות השקל למול המטבעות המרכיבים את סל המטבעות, גררה את התקרבות שער הסל לגבול התחתון של רצועת האלכסון, לשיעור של כ-5.8% לעומת מרחק של 6.5% בסוף השבוע שעבר.

ההערכה היא כי כל עוד לא תתרחב הפעולה הצבאית למדינות אחרות (במיוחד עיראק), ישראל תישאר מחוץ לתמונה, ולכן אין סיבה לבהלה ולפיחותים נוספים. כך שיחד עם ההערכה כי לא תתבצע הורדת ריבית בארץ החודש, קטנה אטרקטיוויות ההשקעה הדולרית וגדלה אטרקטיוויות ההלוואה הדולרית.

בחדר העסקות של בנק הפועלים ציינו כי ייתכן ומגמת הייסוף בשקל עוד עתידה להימשך במהלך השבוע הקרוב - אם כי בטווח הרחוק, ולאור האירועים הבטחוניים הפוקדים את ישראל, הצפי לפיחות גובר.

בבנק לאומי סבורים כי הרמות בהם נסחר השקל כיום (4.30-4.31) מהוות הזדמנות קנייה או במלים אחרות: הצפי של כלכלני הבנק הוא להתחזקותו של הדולר בטווח הזמן הקרוב. אולם, בלאומי מסייגים זאת ומציינים כי בשוק עדיין קיימים היצעים של דולרים שממתנים את התחזקותו המחודשת של הדולר.

"בתחילת שבוע הבא, ה-15 לחודש, צפוי שער הדולר להילחץ מעט כלפי מטה בשל המרות אמצע החודש, אולם לאחרונה קיימת תופעה שההמרות מוקדמות מעט וקונים מנצלים את תאריך ההמרה ומבצעים רכישות, מה שלוחץ את הדולר בכיוון ההפוך", הוסיפו כלכלני לאומי. להערכתם, הדולר עתיד להיסחר בשבוע הקרוב סביב 4.2920 שקלים, המהווה רמת תמיכה משמעותית ל-4.35 שקלים, המהווה את רמת ההתנגדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully