וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 חודשי מאסר לבכירים באל על, בזק ובנק הפועלים שהורשעו בלקיחת שוחד

TheMarker

3.4.2008 / 9:06

על שניים מהנאשמים נגזר גם קנס בסך 25 אלף שקל, ועל נאשם שלישי נקנס ב-75 אלף שקל

כמו כן גזר בית המשפט על אריה עציוני - מנהל חברת "נחם" שעסקה בניהול חנויות רווחה לגופים מוסדיים גדולים והתמוטטה ב-97' - אשר הורשע בעבירות של מתן שוחד לשלושת הבכירים, 18 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 50 אלף שקל.



כתב אישום בחשד ללקיחת שוחד הוגש גם נגד יו"ר הארגון הארצי של עובדי חברת החשמל, יורם אוברקוביץ', אשר נפטר במהלך המשפט ולפיכך הופסקו ההליכים נגדו.



בכתב האישום, שהוגש בשנת 2000 על ידי פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, נטען כי עציוני היה מודע לתפקידם ומעמדם של הנאשמים, ולכן העניק להם כספים וטובות הנאה במטרה לקדם את האינטרסים העסקיים של החברה אותה ניהל. באחד המקרים בהם הורשע עציוני הוא נתן לגלעד סכום המוערך ב-500-100 אלף שקל כדי שזה יטה את הכף לטובת זכייתה של נחם במבצע שי לפסח 97' בבנק הפועלים.



כמו כן, התיר עציוני לגולדרינג לבצע קניות בצרכניית "נחם" בחיפה מבלי לשלם עבור המוצרים, וכן נתן טובות הנאה לשמעוני, בהן מצלמה, טלפון אלחוטי והנחה ברכישת מוצרי חשמל.



השופט ג'ורג' קרא קבע בגזר הדין: "לא מצאתי לנכון לעשות הבחנה בעונשי המאסר שיוטלו על מקבלי השוחד שמעורבים באותה פרשיה. שכן, ההתנהגות המושחתת, מושחתת היא ברמה הערכית העקרונית. גובה סכומי השוחד שקיבלו עובדי הציבור כאן לא צריך לשמש אינדיקציה לאורכה של תקופת המאסר שתוטל עליהם משלטעמי, אין הדבר משנה 'תג המחיר' שבו 'מכרו' איש איש את יושרתו". המדינה יוצגה על ידי עו"ד אתי בן דור. (פ 40146/00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully