וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המזון כבר כאן? מחירי האורז והתירס עלו לשיאים בשל החששות מפני הגבלת היצוא

סוכנויות הידיעות

3.4.2008 / 9:22

ממשלות כמו הודו וסין מגבילות את יצוא סחורות המזון כדי להביא לירידת מחירים

עליית מחירי המזון והאנרגיה מאיצים את האינפלציה ברחבי העולם, וגורמים לממשלות כמו בהודו ובסין לנקוט באמצעים שונים, ביניהם הגבלת היצוא על מוצרי מזון. זאת, במטרה להוריד את המחירים ולמנוע מתחים סוציאליים.



מחיר האורז, המרכיב העיקרי בתפריטם של 3 מיליארד בני אדם ברחבי העולם, הכפיל עצמו במהלך השנה האחרונה. מחיר החוזים על האורז למסיקה בחודש מאי עלה ב-2.4% ל-20.26 דולר ל-100 ליברות (כ-45 קילו) בבורסת הסחורות של שיקאגו. העלייה במחיר האורז לאחר שארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO) הזהיר כי יצוא הסחורה ירד ב-3.5% השנה בשל הגבלות ממשלתיות.



מחיר החוזים על התירס למסירה בחודש מאי עלה לרמת שיא של 5.9925 דולר לבושל אתמול. כעת נסחרים החוזים ברמה של 5.9875 דולר לבושל.



בחודש פברואר הזהירה ארה"ב כי מדינות רבות, ביניהם סין, עומדות בפני משבר מזון השנה בשל הירידה במלאים. הממשל בוויאטנם הורה לחברים באגודת המזון המקומית להפסיק לחתום על חוזי יצוא אורז חדשים בין החודשים אפריל ויוני.



בחודש דצמבר 2007 הזהיר ראש ה-FAO, ז'אק דיוף, כי אספקת המזון בעולם מתדלדלת במהירות ומחירי המזון מזנקים לרמה היסטורית, במסגרת "שינוי לא צפוי וחסר תקדים". דיוף אמר אז כי השינויים יצרו "סכנה רצינית שפחות בני אדם יהיו מסוגלים להשיג מזון", במיוחד במדינות המתפתחות.



מדד מחירי המזון של הארגון עלה ביותר מ-40% השנה ב-2007, בהשוואה ל-9% בשנה הקודמת. העלות הכוללת של מצרכי מזון שיובאו על ידי המדינות הנזקקות ביותר עלתה ב-25% ב-2007 ל-107 מיליון דולר. באותו הזמן, מאגרי הדגן מתרוקנים במהירות, כך על פי נתונים של ה-FAO. מאגרי החיטה בעולם הצטמצמו ב-11% בשנה שעברה, לרמה הנמוכה ביותר מאז 1980.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully