וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הביקורת של וריפון: רישומי מלאי נמחקו מספרי החשבונות; ה-SEC יתחקר חלק מהמנהלים והעובדים

עומרי כהן

3.4.2008 / 9:24

הרווח התפעולי בשלושת הריבעונים הראשונים של 2007 - 100 אלף דולר בלבד



הכשלים החשבונאיים בדו"חות הכספיים של חברת נבעו מאי-שמירה על בקרה פנימית יעילה - זו המסקנה העיקרית של ועדת הביקורת שבדקה את האירועים מטעם דירקטוריון החברה.



בנוסף, העלתה הבדיקה כי ביצועיה של החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2007 היו גרועים אף יותר ממה שהוערך לאחרונה. בעקבות המסקנות התפטר סמנכ"ל הכספים של וריפון מתפקידו ודירקטוריון החברה החליט על הפרדה בין תפקידי היו"ר והמנכ"ל. מניית החברה הגיבה לדיווח בירידה של 10% בוול סטריט.



וריפון עסקה בחודשים האחרונים בעריכה מחודשת של דו"חותיה הכספיים לתקופה שבין נובמבר 2006 לבין יולי 2007, בעקבות טעויות שהתגלו ברישום המלאי של מוצרים בתהליך בעת עריכת הדו"ח השנתי. הטעויות ניפחו את מלאי הסגירה, הפחיתו את עלות המכר והגדילו באופן מלאכותי את הרווחים. בשל הגילוי העריכה וריפון בדצמבר כי תיקון המספרים יביא להפחתה של 54.4 מיליון דולר במלאי בתהליך, ועקב כך יקוצץ הרווח התפעולי באותה התקופה ב-29.7 מיליון דולר - מ-37 מיליון דולר ל-7.3 מיליון דולר בלבד.



אלא שבפועל העלתה הבדיקה כי בשלושת הרבעונים האלה נופח המלאי בהיקף של 77.8 מיליון דולר, כך שהרווח התפעולי הצטמק ב-36.9 מיליון דולר, ל-100 אלף דולר בלבד. עם זאת, עריכת הדו"חות בידי רואי החשבון עוד לא הסתיימה, כך שלא מדובר בתוצאות כספיות מבוקרות.







במקביל מונתה ועדת הביקורת של הדירקטוריון לבדוק את הפרשה. בעזרת 70 רואי חשבון ועורכי דין מקצועיים נבדקו 5 מיליון מסמכים ותוחקרו 25 עובדי וריפון בעבר ובהווה. לדברי וריפון, החקירה אישרה את ההערכות המוקדמות לביצוע רישום ידני שגוי בספרי החשבונות ומחיקה של רישומים אחרים הקשורים לענייני מלאי. בנוסף, העלתה החקירה כי מדיניות קיימת הקשורה לרישום הידני בספרים לא בוצעה, וכי תהליכי הבחינה והבקרה שהיו אמורים לעלות על תקלות אלה לא היו יעילים.



בעקבות המסקנות נקטה וריפון כמה צעדים לתיקון המצב. סמנכ"ל הכספים בארי זווארנסטין הודיע כי יתפטר מתפקידו לאחר השלמת תיקון הדו"חות הכספיים. במקביל פינה דאגלס ברז'רון את כיסא היו"ר לדירקטור צ'רלס ריינהארט, והוא יחזיק מעתה בתפקיד המנכ"ל בלבד. המסקנות הועברו לעיון רשות ניירות ערך בארה"ב, וזו הביעה עניין בתשאול כמה מנהלים ועובדים של וריפון בעבר ובהווה.



וריפון האמריקאית היא היצרנית הגדולה בעולם של מסופים לקריאת כרטיסי אשראי. באוקטובר 2005 רכשה החברה את מתחרתה הישראלית ליפמן ב-782 מיליון דולר, ומאז היא מעסיקה עובדים ומנהלים במשרדים ובמתקן היצור בראש העין. הטעויות ברישום המלאי יוחסו להבדלים באופן הדיווח בין הפעילות בישראל לזו בחו"ל.



אירועים אלה הביאו בעבר להגשת בקשות לתביעות ייצוגיות נגד וריפון וכמה מבכיריה, בטענה לעבירות על חוקי ניירות ערך בארה"ב. זאת בשל פרסום, לכאורה, של נתונים מסולפים משמעותיים בדו"חות הכספיים ובהודעות לתקשורת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully