וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל נמצאת במגעים לרכישת שירות הטלפוניה האינטרנטי סקייפ מחברת אי-ביי

TheMarker

3.4.2008 / 9:26

החברות עשויות להכריז על רכישה או שותפות בקרוב

אי-ביי רכשה את סקייפ בשנת 2005, במה שהיתה אז אחת הרכישות המדוברות ביותר בעולם האינטרנט. אי-ביי רכשה את סקייפ ב-2.6 מיליארד דולר מתוך מטרה להשיג חשיפה בפני מאות מיליונים של משתמשי שירות הטלפון האינטרנטי החינמי. סקייפ היתה סנסציה לאחר שכבשה בסערה את שוק ה-VoIP, והיתה ההצלחה האינטרנטית השנייה של ניקלס זנסטרום, האיש שהקים את קאזה, שירות שיתוף הקבצים.



אולם למרות הפופולריות הרבה, לא עמדה סקייפ ביעדים שהציבה בפניה אי-ביי: הכנסותיה של סקייפ היו מאכזבות ושירות סקייפ לא הצליח להשתלב טוב במערך השירותים המוצלחים של אי-ביי. מערך זה כולל את אתר המכירות הפומביות המצליח בעולם, שירות השוואת המחירים שופינג.קום, שהוקם על ידי ישראלים, ושירות התשלומים המקוון פייפאל.



אי-ביי הודתה באוקטובר 2007 בכישלון השקעתה בסקייפ. אי-ביי מחקה למעשה את שווייה של סקייפ בשל ביצועים פיננסים כושלים. בנוסף, מנכ"ל סקייפ, היזם המהולל ניקלס זנסטרום, התפטר מתפקידו.



אי-ביי רשמה ברבעון השלישי של 2007 הוצאה חד פעמית של 1.4 מיליארד דולר הקשורה לסקייפ. ההפרשה כללה הוצאה של 530 מיליון דולר בגין תשלומים הקשורים לרכישת סקייפ בשנת 2005, וכן הוצאות נוספת בשל הפחתת מוניטין בגין מה שכינתה "עדכון התחזית הפיננסית של סקייפ לטווח הארוך".



שבוע לאחר ההודעה של אי ביי על המחיקה הודה ניקלאס זנסטרום כי אי-ביי שילמה יותר מדי עבור החברה לעומת שווייה האמיתי. "היינו צריכים להרכיב תרשים צמיחה ולחזות באיזה קצב החברה תגדל, אבל בדיעבד גילינו שהציפיות שלנו היו מעט מוגזמות", אמר אז זנסטרום.



כיום, לפי טק-קראנץ', מעוניינת אי-ביי להיפטר מסקייפ או לשפר את ביצועיה באופן משמעותי. גוגל, לעומתה, מעוניינת להתרחב בעסקי הטלפוניה. כיום גוגל מציעה שירותי VOIP בחינם באמצעות Gtalk, שירות מודיעין טלפוני חינמי ואת שירותי הטלפון GrandCentral אותם רכשו בעבור 50 מיליון דולר בשנה שעברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully