וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדען מניו יורק משוכנע כי היכולת להיות בלתי נראה והעברת אנשים ממקום למקום - אפשריות במאה הנוכחית

גרדיאן

3.4.2008 / 10:04

עם זאת, פרופסור מיצ'יו קאקו, פסל את הגשמת המסע בזמן באלפי השנים הקרובות

הפיזיקאי, פרופסור מיצ'יו קאקו מאוניברסיטת ניו יורק, פסל את הגשמת המסע בזמן באלפי השנים הקרובות, אולם מאמין שמעילי "רואה ואינו נראה" וטלפתיה עשויים להפוך למציאות עוד במאה הנוכחית. בספרו "הפיזיקה של הבלתי אפשרי" שראה אור אתמול בבריטניה, מדרג קאקו תופעות בלתי אפשריות כביכול, על פי הסיכוי להתגשמותן.



קאקו מספר כי בתחילת צילומי הסדרה "מסע בין כוכבים", טענו גורמים באולפני פראמונט כי האפקטים המיוחדים שיראו את המראות ונחיתות ספינות החלל יהיו יקרים מדי. מפיק הסדרה ג'ין רודנברי הציע "להקרין" את הדמויות ממקום למקום, והכריז ש"כך נחסוך המון כסף", אמר קאקו. החלטת חיסכון זו מיסדה את רעיון הטלפורטציה (העברת אנשים או חפצים), שלמעשה מיושם על ידי פיזיקאים.



מדובר בתופעה המוכרת בשם "הסתבכות קוונטום" אותה ניצלו פיזיקאים כדי להעביר פוטון (חלקיק יסודי של אנרגיית אור) למרחק של כ-140 ק"מ. אולם לדברי קאקו, על קפטן קירק יהיה להמתין כמאתיים שנה. "למעשה, הפוטון לא הושמד בצד אחד והתגלה בשני. מה שנוצר זה 'תאום' זהה למקור", אמר.



בהתייחס לנושא המסע בזמן, מספר קאקו על ניסיונו של הפיזיקאי סטיוון הוקינג מקיימברידג' להוכיח שמסע בזמן הוא בלתי אפשרי. "הוקינג שינה את דעתו לפני כעשור", אמר קאקו. "אין דבר שיוכל למנוע מסע בזמן, ולכן כיום הוא אומר שזה אפשרי, אבל לא מעשי". לדברי קאקו, המסע בזמן עשוי להתממש בעזרת חור תולעת שיחבר בין מקום וזמן מסוימים בחלל, למקום וזמן אחרים. על פי חוקי הפיזיקה, כוח הכבידה של חור שחור אמור להספיק כדי לנפץ את חומר החלל והזמן, ובדרך זו ליצור חור תולעת.



הסיבה שאיש לא פגש עד כה נוסעים מהעתיד, לדעת קאקו, היא היותם בלתי נראים. "הארי פוטר כבר לא מוגדר כתופעה בלתי אפשרית". לדבריו, היכולת להיות בלתי נראים היא תופעת המדע הבדיוני שהגשמתה היא הקרובה ביותר. נראה שהפיתוח המבטיח ביותר בתחום הוא חומר חדש המוכר כ"מטאמטריאל", המעלים השתקפויות וצללים, והופך חפצים לבלתי נראים.



קאקו טוען עוד כי תופעות כמו טלפורטציה, ספינות חלל ופגישה עם חייזרים צפויות להתגשם במאה-מאתיים השנים הקרובות. תופעות כמו נסיעה במהירות גדולה ממהירות האור, מסע בזמן ועולמות מקבילים נמצאות על גבול הבנתנו את עולם הפיזיקה, ולכן יתגשמו רק בעוד אלפי או מיליוני שנים.



"אבי המדע הבדיוני"? לוקיאנוס מסאמוסאטה (באיור) היה רטוריקן יווני שחי בשנים 120-180 לספירה. הוא נולד על גדות נהר הפרת בסוריה ונחשב לראשון שתיאר בכתביו מסעות אל הירח, חיים בחלל ומסע בין כוכבים


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully