וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל במו"מ על רכישת סקייפ

3.4.2008 / 9:50

ענקית החיפוש מעוניינת ברכישת שירות הטלפון האינטרנטי - חינמי, שנרכש לפני כשלוש שנים על ידי eBay תמורת 2.6 מיליארד דולר

ענקית האינטרנט האמריקאית גוגל נמצאת במגעים עם חברת אתרי המכירות הפומביות אי-ביי לרכישת שירות הטלפוניה האינטרנטי סקייפ - כך דיווח אתר האינטרנט טק-קראנץ'. מקורבים לפרשה סיפרו לאתר האינטרנט כי שתי החברות עשויות להכריז בעתיד הקרוב על רכישה או על שותפות בבעלות על סקייפ.

eBay רכשה את סקייפ בשנת 2005, במה שהיתה אז אחת הרכישות המדוברות ביותר בעולם האינטרנט. eBay רכשה את סקייפ ב-2.6 מיליארד דולר מתוך מטרה להשיג חשיפה בפני מאות מיליונים של משתמשי שירות הטלפון האינטרנטי החינמי. סקייפ היתה סנסציה לאחר שכבשה בסערה את שוק ה-VoIP, והיתה ההצלחה האינטרנטית השנייה של ניקלס זנסטרום, האיש שהקים את קאזה, שירות שיתוף הקבצים.

אולם למרות הפופולריות הרבה, לא עמדה סקייפ ביעדים שהציבה בפניה eBay: הכנסותיה של סקייפ היו מאכזבות ושירות סקייפ לא הצליח להשתלב טוב במערך השירותים המוצלחים של eBay. מערך זה כולל את אתר המכירות הפומביות המצליח בעולם, שירות השוואת המחירים שופינג.קום, שהוקם על ידי ישראלים, ושירות התשלומים המקוון פייפאל.

eBay הודתה באוקטובר 2007 בכישלון השקעתה בסקייפ. eBay מחקה למעשה את שווייה של סקייפ בשל ביצועים פיננסים כושלים. בנוסף, מנכ"ל סקייפ, היזם המהולל ניקלס זנסטרום, התפטר מתפקידו.

ציפיות מוגזמות

eBay רשמה ברבעון השלישי של 2007 הוצאה חד פעמית של 1.4 מיליארד דולר הקשורה לסקייפ. ההפרשה כללה הוצאה של 530 מיליון דולר בגין תשלומים הקשורים לרכישת סקייפ בשנת 2005, וכן הוצאות נוספת בשל הפחתת מוניטין בגין מה שכינתה "עדכון התחזית הפיננסית של סקייפ לטווח הארוך".

שבוע לאחר ההודעה של eBay על המחיקה הודה ניקלאס זנסטרום כי eBay שילמה יותר מדי עבור החברה לעומת שווייה האמיתי. "היינו צריכים להרכיב תרשים צמיחה ולחזות באיזה קצב החברה תגדל, אבל בדיעבד גילינו שהציפיות שלנו היו מעט מוגזמות", אמר אז זנסטרום.

כיום, לפי טק-קראנץ', מעוניינת eBay להיפטר מסקייפ או לשפר את ביצועיה באופן משמעותי. גוגל, לעומתה, מעוניינת להתרחב בעסקי הטלפוניה. כיום גוגל מציעה שירותי VOIP בחינם באמצעות Gtalk, שירות מודיעין טלפוני חינמי ואת שירותי הטלפון GrandCentral אותם רכשו בעבור 50 מיליון דולר בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully