וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מענק של 6000 שקל לניצולי השואה

אנשיל פפר

3.4.2008 / 10:23

כעשרת אלפים ניצולים נזקקים אמורים לקבל עד סוף השבוע מענק כספי חד-פעמי מהחברה לאיתור והשבת נכסים של נספי השואה

כעשרת אלפים ניצולי שואה נזקקים אמורים לקבל עד סוף השבוע מענק חד-פעמי של 6,000 שקלים מהחברה לאיתור והשבת נכסים של נספי השואה. המענק יינתן כחלק מהחלטה להקציב בשנה הקרובה לפחות מאה מיליון שקל לרווחת הניצולים.

המענק יועבר ישירות לחשבונות הבנקים של הניצולים ללא צורך בהגשת בקשה לסיוע. מי שלא יקבלו את המענק אך סבורים שהם זכאים לו יכולים להתקשר לחברה עד ל-1 ביוני לשם בירור זכאותם. בנוסף למענקים, הקציבה החברה 25 מיליון שקל לתמיכה בפרויקטים למען הניצולים.

החברה לאיתור והשבת נכסי נספי השואה הוקמה בסוף 2006 לפי חוק מיוחד כדי לטפל בחשבונות בנק, מניות, נכסי נדל"ן ויצירות אמנות שהיו שייכים ליהודים שנרצחו בשואה ושנמצאים כיום בידי גופים ציבוריים ופרטיים בישראל. על פי הערכת ראשי החברה, היקף הנכסים האלה בישראל מגיע למיליארד וחצי שקל ועד כה הועבר כמחצית מהסכום הזה לרשות החברה.

בתוך כך, דחו אתמול גורמים ממשלתיים וארגוני הניצולים את הפרסום ב"ידיעות אחרונות" לפיו ניצולי השואה זכו רק להעלאה של חמישים שקלים בקצבאות. אלפיים ניצולים מ"המעגל הראשון" יקבלו בימים הקרובים קצבאות בשיעור של 1,200 שקל בחודש, מספר אשר אמור להגיע בקרוב לכ-8,000 ניצולים. עשרות אלפי ניצולים נוספים מעל גיל שמונים, אשר אין בבעלותם דירה, אמורים לקבל קצבת זקנה בשיעור של כ-600 שקלים. יו"ר מרכז ארגוני ניצולי השואה, נח פלוג, אמר ש"לא קיבלנו כל מה שביקשנו מהממשלה אבל הצלחנו לעזור לעשרות אלפי הניצולים הנזקקים ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully