וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוורמן לכספים

TheMarker

3.4.2008 / 10:39

יו"ר העבודה אהוד ברק הודיע ביום שני בישיבת סיעתו כי תבע את המשרה בעבור ח"כ אבישי ברוורמן (העבודה) - אהוד אולמרט הסכים לכך, אבל לא יחימוביץ' ■ את מי אירח איש העסקים קוקו עובדיה במסעדת טורקיז? ■ מדוע ביטלו נוחי דנקנר ואבי פישר את טקס השקת מטוס ה

בתמורה להענקת ראשות ועדת הכספים לעבודה תקבל קדימה את תיק התיירות. בכנסת העריכו שלא מן הנמנע שיו"ר הקואליציה ח"כ אלי אפללו ימונה לשר, והשרה רוחמה אברהם תקודם ממשרת המקשרת בין הכנסת לממשלה לתפקיד שרת התיירות. סבב המינויים צפוי להתבצע במאי עם פתיחת מושב הקיץ בכנסת.



לפני שלושה חודשים הציע ברק לברוורמן את המשרה, וברוורמן השיב בחיוב. מאז ברוורמן ממתין למימוש ההבטחה. עם זאת, ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) תבעה כי אם התפקיד יימסר לעבודה, תיערך הצבעה בסיעת העבודה לקביעת המועמד. בכירים בעבודה הביעו חשש שאם ראשות ועדת הכספים תימסר למפלגתם, ברק יתקשה לפרוש מהקואליציה. יו"ר ועדת הכספים ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) הודיע שיפנה את המשרה כאשר יתבקש לעשות כן. מפלגתו תקבל באוגוסט את ראשות ועדת הכלכלה, והוא אחד המועמדים לתפקיד.



קמחא דפסחא בע"מ



>> למרות המשבר הפיננסי, הירידות בבורסה ומשבר הנדל"ן אנשי העסקים לא אומרים נואש, פותחים את הארנקים ותורמים לקהילה.



רבוע כחול מגייסת 10 מיליון שקל >> לקראת החג רשת רבוע כחול שבבעלות דודי ויסמן תאסוף באמצעות 186 סניפי מגה, מגה בעיר ורשת שפע שוק 10 מיליון שקל למען משפחות נזקקות לפסח באמצעות ארגון "לתת". רבוע כחול חוברת לארגון גם במציאת מקומות עבודה לעובדים מאוכלוסיות נתמכות.



אי.די.בי מנקים את הדירה >> חברת גב ים שמקבוצת נכסים ובניין אי.די.בי תרמה לקראת הפסח תכולה מלאה של "דירה לדוגמה" למעון לנשים מוכות בחיפה בשכונת נוה גנים בקרית מוצקין בעלות של 40 אלף שקל. התכולה כוללת ריהוט חדרי שינה מלא, סלון ופינת אוכל.



פועלים למען המטיילים >> בנק הפועלים ממשיך במסורת של שלוש השנים האחרונות. הפועלים מזמין את המטיילים לבקר במהלך חופשת הפסח ב-48 מוזיאונים ואתרים ברחבי הארץ ללא תשלום. עלות ההשקעה: 7 מיליון שקל. המטרה: העשרת הידע של ילדי ישראל והוריהם בנושא מורשת ותרבות ישראל, באמצעות בילוי והנאה. החיסכון למטיילים: כ-300 שקל למשפחה. האתרים הכלולים במבצע: פארק אמת תנינים, אתר אקו כנרת, בית ראובן בתל אביב, גן גורו בגן השלושה, גן החיות בחיפה, יד לשריון בלטרון, מוזיאון עין הוד, מוזיאון עין חרוד, מרכבות לטרון, משואה, סינמטק תל אביב, חוות התוכים, הסימפוזיון הבינלאומי לפיסול במעלות תרשיחא, צריף בן גוריון ונאות קדומים.



המתנ"סים בדרך לשדרות >> החברה למתנ"סים עורכת היום את הרמת הכוסית השנתית שלה לכבוד חג הפסח בשדרות. בין האורחים: מנהלי המתנ"סים מכל רחבי המדינה ועובדי החברה למתנ"סים. המארחים: ראש העיר אלי מויאל ותושבי העיר שיספרו על בעיותיהם וצרכיהם. בנוסף: מנכ"ל החברה למתנ"סים יאיר גלר ויו"ר הדירקטוריון של החברה אבי ערמוני פנו לעובדים בבקשה להישאר לערוך את קניותיהם לחג בעיר בתום האירוע ולסייע כך לכלכלת היישוב. לעובדי החברה למתנ"סים הופצה גם רשימה של חנויות ובעלי עסקים בשדרות. רבים ממנהלי מתנ"סים הודיעו כי הם מתכוונים לרכוש לעובדי המתנ"סים שי לחג מהחנויות בעיר.



בשופרסל חוגגים 14 לילות סדר >> רשת שופרסל אינה מסתפקת בסעודת סדר פסח אחת, ובערב החג תקיים 14 סעודות שונות. רפי ביסקר ושלום פישר, היו"רים המשותפים של שופרסל, והמנכ"ל אפי רוזנהויז הודיעו כי שופרסל תערוך 14 לילות סדר ציבוריים בערב החג ברחבי הארץ. מספר המשתתפים: 1,400 איש. עלות כוללת: 700 אלף שקל. הארוחות ייערכו בשלומי, חצור הגלילית, נצרת עילית, מגדל העמק, עכו, קרית מוצקין, ירושלים (בגילה וברמת אלון), רמלה, אשקלון, קרית מלאכי, ערד, אופקים וירוחם.



האפיקומן של פתאל >> רשת מלונות פתאל תארח יותר מ-100 חיילים בודדים לארוחת ליל הסדר במלונות הרשת באילת, ים המלח, חיפה ובאר שבע. מועדון קלאב מד באילת יארח זו השנה השלישית משפחות קשות יום לארוחת ליל הסדר. מלון גולדן טוליפ באר שבע יארח 280 איש ממשפחות נפגעי הטרור במשך החג.



יש פרטנר



לא רק ממשלת אולמרט מקיימת מגעים עם הפלשתינאים. מתברר שגם איש העסקים קוקו עובדיה, בעל הזיכיון הבלעדי לשיווק דלק לרשות הפלשתינית, שומר על קשר. שמו של עובדיה נקשר להאשמות על כך שחבר בעבר לכמה מבכירי הרשות הפלשתינית כדי להונות את רשויות המס בישראל והשתמט מתשלומי בלו על דלקים שייצא לרשות. הפרשה, במסגרתה הוגשו נגד עובדיה ואחרים כתבי אישום, הסתיימה לפני כארבע שנים בעסקת כופר שבמסגרתה בוטל כתב האישום. עובדיה, שהכחיש את האישומים, שילם 12 מיליון שקל למדינה. למרות החלטות הממשלה להפסיק את אספקת הדלק לרשות, ממשיכים עסקיו של עובדיה לשגשג, ומסתבר כי הוא דואג לתחזק את הקשרים עם הפלשתינים בישראל.



ביום שני בצהריים הבחינו כמה סועדים במסעדת טורקיז שבתל אביב בעובדיה מארח לצהריים את אחד האישים החזקים ברשות - ג'יבריל רג'וב, שהיה היועץ לביטחון לאומי של יאסר ערפאת ושל אבו מאזן אחריו. בעבר נטען כי רג'וב נהנה מרווחי יבוא סחורות ודלקים לשטחי הרשות. כיום הוא ממשיך בפעילות פוליטית בפתח ובמקביל מנהל את עסקיו. רג'וב, שבעבר היה נראה במיטב מסעדות תל אביב עם פוליטיקאים ואנשי עסקים מישראל, נשמע משוחח עם עובדיה, ולאו דווקא בעניינים מדיניים.



דנקנר ופישר נאלצים לדחות



תקלה לאנשי העסקים נוחי דנקנר ואבי פישר, בעלי קבוצת ישראייר. ישראייר ביטלה ברגע האחרון במפתיע את טקס השקתו של מטוס הנוסעים החדש מדגם איירבוס 330-A שנקבע לאתמול בצהריים במעמד שר התחבורה, שאול מופז, בנתב"ג. המטוס מתוכנן לחנוך מחדש את קו הטיסות הסדיר של החברה לניו יורק, במוצאי שבת הקרובה. בישראייר הסבירו אתמול כי "בשל סיבות ביורוקרטיות נדחתה מסירת המטוס בשווייץ לישראייר.



טיסת הבכורה של המטוס החדש תתקיים במועדה". הסיבה לעיכוב היא "ענייני חתימה על מסמכים". לדברי מקורות, בחברה קיוו עד הרגע האחרון כי העניין יסתדר לפני טקס ההשקתה. ישראייר נמצאת במשא ומתן על רכישת שני מטוסי איירבוס 330-A נוספים תמורת כ-200 מיליון דולר שישמשו אותה בתוכניות הפיתוח החדשות שלה, בעיקר לטיסות ארוכות טווח.



אוספל מבטל ברגע האחרון



יו"ר בנק UBS מרסל אוספל ביטל ללא הודעה מראש את ביקורו המתוכנן בישראל לאחר שנאלץ להכריז על פרישתו מתפקיד היו"ר בעקבות ההפסדים הענקיים שחשף הבנק שלשום. UBS, הבנק הגדול באירופה לפי שווי הנכסים, צפוי לרשום הפסד של יותר מ-12 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008. זהו הפסד רבעוני שני ברציפות, על רקע מחיקות צפויות בסך 19 מיליארד דולר. UBS יבצע גיוס הון של 15 מיליארד פרנק שווייצי באמצעות הנפקת מניות ואג"ח בנות המרה לבעלי המניות הקיימים. אוספל היה אמור להיפגש עם רבים מאנשי הצמרת הכלכלית של ישראל ועם ראש הממשלה אהוד אולמרט. חצי קומה נשכרה למענו במלון הילטון, ו-20 שומרי ראש היו אמורים לאבטח את ביקורו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully