וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוחר ז'רום קרוויאל תובע את סוסייטה ג'נרל בגין פיטורין שאינם מוצדקים

הדר תדמור

3.4.2008 / 11:31

לפי ה"טיימס": הבנק לא הוכיח התנהגות בלתי נאותה

במסגרת ההתפתחות האחרונה בפרשה אשר יצרה לקרוויאל עדת מעריצים ברחבי צרפת והעולם, הסוחר הגיש תביעה לבית משפט בצרפת נגד סוסייטה ג'נרל, בה הוא מוחה על פיטוריו. קרוויאל טוען כי פיטוריו אינם חוקיים, מכיוון שהבנק לא הצליח להוכיח התנהגות בלתי נאותה במסגרת העבודה מצידו של הסוחר.



קרוויאל ועורך דינו מבססים את הטענות שלהן על סמך שני סעיפים: הראשון גורס כי העסקות שביצע הניבו רווחים לבנק עד אשר התערבו בהן מנהליו. הסעיף השני הוא טכני - החוק בצרפת מחייב חברות לפטר את עובדיהן לאחר שיחה פנים אל פנים לגבי סיבת הפיטורין. במקרה של קרוויאל לא היתה שיחה שכזו, כי אחד מתנאי שחרורו על תנאי היה האיסור ליצור קשר כלשהוא עם עובדי סוסייטה ג'נרל. לפי "טיימס", קרוויאל אינו צופה את החזרתו לעבודה כסוחר במחלקת הנגזרים של סוסייטה ג'נרל.



נגד קרוויאל בן ה-31 הוגש בחודש בפברואר כתב אישום בגין הפרת אמונים, פריצה למחשבים וזיוף מסמכים. זאת, לאחר שצבר בחשאי פוזיציות לונג בהיקף של עשרות מיליארדי יורו בשוקי החוזים העתידיים על מדדי מניות אירופים - בעיקר דאו ג'ונס, יורו סטוקס 50, ומדד דאקס הגרמני - על בסיס הערכה כי בשווקים אלה צפויות עליות. הנפילות החדות בשוקי המניות העולמיים בינואר הם שהובילו להפסדים הכבדים, הגדולים ביותר כתוצאה ממסחר בתולדות עולם הבנקאות.



ברבעון הרביעי של 2007 רשם סוסייטה ז'נרל הפסד שיא של 3.35 מיליארד יורו (4.9 מיליארד דולר) לעומת רווח של 1.18 מיליארד יורו ברבעון הרביעי של 2006, בעיקר בשל פעולות מסחר לא מאושרת שביצע קרוויאל, אשר הסתכמה ב-5.5 מיליארד יורו.



להפסדים שנגרמו כתוצאה מפעולותיו של קרוויאל הצטרפו מחיקות ערך בסך 2.05 מיליארד יורו בגין משבר משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) בארה"ב. ללא פרשיית קרוויאל, היה מפסיד הבנק 131 מיליון יורו ברבעון הרביעי ורושם רווח נקי של 4.17 מיליארד יורו בשנת 2007, לעומת רווח נקי של 947 מיליון יורו עמו סיים את השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully