וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפוקת החקלאות האורגנית בישראל צומחת

עמירם כהן

3.4.2008 / 14:00

הסתכמה בכמיליארד שקל ב-2007. מדובר בגידול של 30% בשוק המקומי וצמיחה של 60% ביצוא. השנה צפויה האטה מסוימת בגידול

תפוקת החקלאות האורגנית ב-2007 הסתכמה בכמיליארד שקל - כך עולה מנתוני הארגון לחקלאות אורגנית. מדובר בגידול של 30% בשוק המקומי וצמיחה של 60% ביצוא תוצרת אורגנית טרייה בהשוואה לשנה הקודמת. עוד עולה מהנתונים כי קרוב ל-5% מהתוצרת החקלאית של ישראל (חי וצומח) מקורו בחקלאות האורגנית.

ב-2007 ייצאה ישראל 70 אלף טונה ירקות אורגניים. חצי מהכמות - 35 אלף טונה - היו תפוחי אדמה. בנוסף יוצאו 8,000 טונה של גזר; 8,000 טונה של פלפל; ו-8,500 טונה של פירות ופרי הדר, בעיקר אבוקדו ואשכוליות. 93% מהיצוא מיועד לשווקים באירופה והשאר לארה"ב ולאסיה.

מנכ"לית הארגון לחקלאות אורגנית, ד"ר אורנית רז, אמרה כי התחזיות שבידי הארגון מצביעות על דרישה גוברת בשווקים העולמיים לתוצרת אורגנית. רז הוסיפה כי בעשור הקרוב יש פוטנציאל ענק לגידול בייצור המזון האורגני בעולם כולו ובישראל בפרט. כדי לעמוד בביקושים החל מושב חצבה שבערבה להקים בימים אלה בית אריזה חדש לתוצרת אורגנית. ההשקעה בפרויקט נאמדת ב-3 מיליון שקל, והוא יעסיק באופן ישיר ועקיף עשרות עובדים.

עוד אומרת רז כי הפרופיל של הצרכן האורגני מתחיל להשתנות: "לא מדובר יותר רק במשוגעים לבר אלא באוכלוסייה רחבה בעלת מודעות גוברת והולכת לצריכת מזון בריא". רז מעריכה כי השנה צפויה האטה מסוימת בגידול בייצור האורגני, וזאת בשל הקיצוץ הנוסף במים לחקלאות ואירועי הקרה אך גם בגלל תהליכים עולמיים כמו שחיקת הדולר והתייקרות המזון לבעלי חיים, שצפויים להשפיע על מחירי הביצים ומוצרי החלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully