וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות בחישוב הפיצוי למפונים תעלה למדינה ביוקר

עמירם כהן

3.4.2008 / 14:29

צפויה לשלם מאות מיליוני שקלים נוספים לחקלאים ולבעלי עסקים ממפוני גוש קטיף וצפון הגדה, בגלל טעות בחישוב הפיצויים

המדינה צפויה לשלם מאות מיליוני שקלים נוספים לחקלאים ולבעלי עסקים ממפוני גוש קטיף וצפון הגדה, בשל מדיניות הצמדה שגויה שגרמה לקיצוץ משמעותי בפיצויים להם היו זכאים.

שופטת בית משפט השלום בירושלים ענת זינגר קיבלה בראשית השבוע את ערעורו של יחיאל זינגר, חקלאי בעל חממות מגוש קטיף, לפיו חישוב הפיצוי שהגיע לו מהמדינה היה מוטעה. השופטת הורתה למינהלת סל"ע (מינהלת ההתנתקות) לחשב מחדש את סכומי הפיצויים המגיעים לו ולשלם לו את ההפרש.

חוק ההתנתקות מאפשר לעסקים שבעליהם פונו לבחור בין שני מסלולי חישוב: מסלול נכסי ומסלול פיננסי. התחשיב על פי המסלול הפיננסי מושתת על הדו"חות הכספיים השנתיים שהעביר בעל העסק לרשות המסים - והוא מאפשר לו לבחור לחישוב הפיצוי 4 שנים (ברצף) מתוך 6 שנים (2003-1998). מאותן שנים שבחר - מחושב הרווח התפעולי הממוצע. ממנו נגזר שווי העסק - שהוא סכום הפיצוי.

זינגר, שמערער באמצעות עו"ד אסא זהר, טען כי בחישוב הממוצע הזה יש להצמיד את הרווח התפעולי הנומינלי של אותן 4 השנים שנבחרו על ידי בעל העסק לשיעור עליית המדד מסוף כל שנת מס ועד ליום ביצוע התחשיב. זאת, בניגוד לשיטת ההצמדה בה בחרה מנהלת סל"ע - שהיתה, לטענת המערער, בניגוד להוראות חוק ההתנתקות, חסרת הגיון כלכלי ומקפחת את המפונים.

קבלת הערעור על ידי בית המשפט עשויה לחייב את המדינה לשלם מאות מיליוני שקלים למפוני גוש קטיף וצפון הגדה. זאת, אם ייפנו למנהלת סל"ע בבקשה לחשב להם מחדש את הפיצויים המגיעים להם ולדרוש מהמדינה את ההפרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully