וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחנק האשראי לא מרפה: הריבית הבין-בנקאית באירופה עולה; ריבית הליבור ב-4.74%

סוכנויות הידיעות

3.4.2008 / 16:30

הריבית עלתה למרות שהבנק המרכזי הציע אמש הלוואות של 25 מיליארד יורו לשישה חודשים לבנקים

הריבית הבין בנקאית בלונדון לשלושה חודשים על הדולר (ליבור - Libor), עלתה ב-0.03% ל-2.73%, הגבוהה ביותר מאז 14 במארס. היוריבור הריבית על היורו, עלתה ב-0.005% ל-4.74%, הגבוהה ביותר מאז 27 בדצמבר. הריבית על הליש"ט ללא שינוי, ב-6%, סמוך לשיא שנתי.



הבנקים מסרבים להלוות כספים לכל מי שאינו לווה בטוח לחלוטין, לאחר שספגו הפסדים כוללים ומחיקות של 232 מיליארד דולר מתחילת 2007.



בנק BL הגרמני דיווח היום על מחיקות של 4.3 מיליארד יורו בשל נפילת שוק הסאבפריים, כפול מהערכות קודמות שלו, ויותר מכל בנק ממשלתי גרמני עד כה. החברות הפיננסיות עלולות להפסיד במצטבר 600 מיליארד דולר, לפי הערכת הרגולטור הפיננסי של גרמניה.



"כל עוד נמשכות המחיקות, לא יהיה תפקוד נורמלי", אמר יאן מיש, סוחר בשוק הכסף בלנדסבנק באדן ווטנברג, הבנק הממשלתי הגדול בגרמניה. "אין הרבה אמון בין הבנקים".



הריבית בשוק הכסף עולה למרות שהבנק המרכזי של אירופה הלווה 25 מיליארד יורו למוסדות פיננסיים, במכרז הלוואות לשישה חודשים אתמול. היה זה מכרז ראשון מסוגו מעולם. הביקוש להלוואות עלה על ההיצע פי 4, לדברי הבנק המרכזי של אירופה (ECB).



"ה-ECB עושה עבודה נפלאה במתן נזילות לשוק, אבל בסופו של יום הוא אינו יכול לאלץ את הבנקים לתת אמון ולהתחיל להלוות שוב", אמר מיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully