וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש איירווייס לסוכני הנסיעות: וותרו על העמלות או שינותק עימכם הקשר העסקי

זוהר בלומנקרנץ

3.4.2008 / 15:56

מנכ"ל התאחדות הסוכנים: המנדט הבריטי הסתיים

לפי מכתבה של קטן - החל ב-1 באוקטובר תפחית בריטיש איירווייס את עמלת הבסיס על מכירת כרטיסי הטיסה שלה מ-7% ל-5%. החברה הבריטית תבטל לגמרי את תשלומי העמלה לסוכנים החל ב-1 בינואר 2009.



"שינוי זה פירושו כי לא תשולם עמלה לסוכני הנסיעות על מכירות כרטיסי בריטיש איירווייס. מאידך, תהנו מגמישות מלאה בקביעת המחיר שהינכם מעוניינים לגבות מלקוחותיכם עבור מכירות כרטיסי בריטיש איירווייס - בנוסף למחיר המפורסם. ככל שתגבו דמי שירות או תטילו חיוב אחר משלכם - תהיו חייבים לגלות ללקוחותיכם בצורה ברורה וחד משמעית כי כל תוספת מעבר למחיר המפורסם של כרטיס בריטיש איירווייס אינה חלק ממחיר הכרטיס המוצע על ידי החברה או אשר אמור להיות משולם לה". דמי השירות או החיוב האחר הינם גמולו של סוכן הנסיעות בגין השרותים שהוא מספק ללקוח שלו, נאמר במכתבה של קטן לסוכנים.



"ראשית, אני מוצא לנכון להביע שאט נפש מסגנונו הבוטה והמזלזל של המכתב. חברתכם נהנתה עד היום משיתוף פעולה של סוכני הנסיעות ואף בחרה - לפחות עד למשלוח מכתב זה - לראות בסוכנים כמי שמשרתים אותה. היא אף תמכה בכך שמוצריה ישווקו ללקוחות באמצעותם. מכתבך, על סגנונו ותוכנו, מהווה סטירת לחי בפניו של כל סוכן נסיעות ששיתף פעולה עם חברתכם", פתח פתאל את תשובתו.



"הודעה על שינוי כה מהותי בהסכם המסחרי הנהוג ביניכם לבין סוכני הנסיעות - אשר לדעת יועצינו המשפטיים הינו טועה ומעטה - ואשר יש לה השלכות מרחיקות לכת על עתידה של כל סוכנות, ראוי היה שתיכתב בנימוס וברוח המסורת האנגלית ולא בצדקנות והתנשאות".



"פרט ליהירות נטלתם לעצמכם בעזות מצח חירות להתערב אפילו במערכת היחסים שבין סוכן הנסיעות לבין לקוחו - תוך כדי ניסיון להכתיב לו את מדיניותו המסחרית ונוהלי עבודתו. סיום מכתבך הינו שיאו של מפגן היהירות. כאן הוספתם אף איום שבו נדרשים הסוכנים לקבל עליהם בהכנעה את כל התנאים המוכתבים על ידכם - וללא כל זכות ערעור או הרהור - אחרת 'יפוטרו' (בלשונכם 'סיום המינוי') כאילו היו עובדי קבלן זמניים. אני תקווה שאכן הסוכנים יבחרו להיות 'מפוטרים' על ידכם - מאשר להמשיך לשתף פעולה עם חברתכם תחת מעטה של איום וזלזול".



"אני מבקש להזכיר למי שאולי שכח בהנהלת בריטיש איירווייס שהמנדט הבריטי הסתיים וכי סוכני הנסיעות בישראל אינם 'נתינים' עוד 'באימפריה'. ראוי היה שהשינוי בהסכם עמם יעשה על פי אמות המידה המקובלות בחברות המשתייכות לתרבות המערב. היה ואינכם מסוגלים לפעול תחת אמות מידה אירופיות - השאירו למוביל הלאומי לקבוע את שיטת העבודה בישראל. אני סבור שיהיה זה רק ראוי כי המכתב יימשך חזרה ולאחר מחשבה נוספת ייכתב מחדש תוך התחשבות כי מדובר בשותפים מסחריים שווים להסכם מסחרי דו צדדי - ולא חד צדדי כפי שמישהו הטעה אתכם לחשוב".



מנהלת בריטיש איירווייס בישראל, יעל קטן, אמרה בתגובה למכתבו של פתאל, כי "בריטיש איירווייס לא מוכנה לנהל משא ומתן עסקי או מסחרי מעל דפי העיתון".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully