וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב זינק לרמתו הגבוהה ביותר מאז הוריקן קתרינה

נמרוד הלפרן

3.4.2008 / 16:49

כלכלן: "היחלשות שוק התעסוקה מסמנת כניסה למיתון"

"הנתונים משקפים היחלשות בסיסית בשוק העבודה", אמרה הכלכלנית דנה ספורטה מבית ההשקעות דרזדנר קליינוורת, לסוכנות הידיעות בלומברג. "אנשים שכבר מובטלים מתקשים יותר ויותר למצוא משרות חדשות. נתונים אלו עולים בקנה אחד עם העלייה שנרשמה בשיעור האבטלה", הוסיפה.



"אנחנו נכנסים לתחום שמאפיין תקופות מיתון", אמר הכלכלן הראשי של סוסייטה ז'נרל בארה"ב, סטיבן גלאגר, לבלומברג. "רמה של 400 אלף תביעות בדרך כלל הנקודה שמסמנת עברונו תקופה של כמיתון", הוסיף.



"המגמה היא של עלייה בשיעור האבטלה, אין ספק בכך", אמר מנהל חטיבת המסחר של תמיס טריידינג, ג'ו סלוצי, לסוכנות הידיעות רויטרס. "אני פסימי כבר זמן רב, ואני מעריך כי טרם הגענו לתחתית", הוסיף.



משרד העבודה יפרסם מחר את נתוני התעסוקה לחודש מארס, ולפי תחזיות הכלכלנים איבד שוק התעסוקה האמריקאי 50 אלף משרות בחודש שעבר, בהמשך לירידה של 63 אלף משרות בחודש בפברואר - אשר היתה הירידה החדה ביותר זה חמש שנים. שיעור האבטלה בארה"ב עלה לפי התחזיות בחודש שעבר לרמה של 5%, לעומת 4.8% בפברואר.



יו"ר הבנק הפדרלי הזהיר אתמול כי שיעור האבטלה בארה"ב צפוי לעלות בעקבות ההאטה של הכלכלה במחצית הראשונה של השנה. הפד הוריד את הריבית ב-3% מאז חודש ספטמבר בניסיון למנוע מהכלכלה, הכורעת תחת נטל משברי האשראי והדיור, לשקוע במיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully